Data: 25 październik 2018
Proponujemy Państwu szkolenie, które pomoże zrozumieć specyfikę zamówień publicznych, znaczenie poszczególnych pojęć oraz zasady i znaczenie szacowania zamówień. Otrzymają Państwo informacje jak stworzyć opis zamówienia, by uzyskać pożądany efekt oraz jak odpowiadać, aby przetarg zakończył się sprawnie i szybko. Dzięki wiedzy przekazanej przez naszego eksperta, który zajmuje się zamówieniami w codziennej pracy otrzymają Państwo maksymalnie praktyczną wiedzę, która bezpośrednio przełoży się na Państwa kompetencje.
1. Mówimy innym językiem? Specyfika zamówień publicznych, znaczenie poszczególnych pojęć.
2. Kiedy jest obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych?
3. Czy drobne zamówienia zawsze wymagają sumowania? Zamówienia planowane i te nieprzewidziane. Przetarg nie zawsze optymalnym rozwiązaniem.
4. Zasady i znaczenie szacowania zamówień, z uwzględnieniem dofinansowania ze źródeł zewnętrznych (dotacje UE, ministerstwa, miasto… )Nieuzasadnione łączenie zamówień. Kiedy jest dozwolony podział zamówienia?
5. Współpraca z Działem Zamówień Publicznych. Jakich argumentów użyć, aby przekonać do racji merytorycznych i wysokiej jakości zakupów?
6. Jak opisać przedmiot zamówienia aby zgodnie z prawem uzyskać zamierzony efekt? Czy ograniczenie konkurencji jest zawsze zakazane?
6.1 Najczęściej popełniane błędy przy opisie przedmiotu zamówienia. Skutki nieuwzględnienia dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia w innych częściach specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez specjalistę do spraw zamówień publicznych.
7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – jako spójny dokument całej komisji przetargowej. Pułapki w zapytaniach do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) , terminy na odpowiedzi na zapytania, modyfikacja SIWZ.
8. Istotne pytania:
- Kiedy konieczna jest zmiana terminu składania ofert?
- Jak odpowiadać, aby przetarg zakończył się sprawnie i szybko?
- Czy osoba do kontaktów może udzielać ustnych wyjaśnień?
- Czy zawsze nadmierny formalizm jest wskazany w zamówieniach publicznych? (kiedy odpowiedzi na pytania skutkują koniecznością przesunięcia terminów)
9. Druga strona postępowania – spojrzenie na postępowanie okiem Wykonawcy (co utrudnia złożenie ofert, nadmierne kary i obostrzenia w umowach, które w praktyce nie zawsze są stosowane)
10. Zasady realizacji umów, zmiany umów, protokoły odbioru, współpracą z Wykonawcą.
11. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Praktyczne wskazówki dotyczące uzasadnienia odpowiedzi na odwołanie.
12. Dyskusja. Omówienie przykładów uczestników szkolenia. Propozycja optymalnych rozwiązań
Danuta Jaskulska - prawnik, specjalista ds. zamówień publicznych w podmiocie leczniczym
Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej.
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas zgłoszenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 7 dnia przed rozpoczęciem szkolenia ponosimy koszty w wysokości 100% ceny szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Rozpoczęcie zajęć 25 października o godzinie 10:00.
Zakończenie zajęć 25 października ok. godziny 15:00.
Formularz zgłoszenia