Data: 23 sierpień 2016
I. 1. Zasady planowania zamówień publicznych po nowelizacji
- zakres zmian w definicji dostaw/ usług / robót
- rodzaje problemów z ustalaniem ilości zleceń - zasady dzielenia/łączenia zamówień - specyfika, dostaw, usług, robót po nowelizacji
- zasady procedowania zamówień mieszanych - składających się z różnych rodzajów robót
- zasada tożsamości po nowelizacji
- plany zamówień
- nowości w zakresie przedmiotowym / podmiotowym stosowania ustawy
II. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Opis przedmiotu zamówienia - nowości w zasadach opisu przedmiotu zamówienia dostaw, usług robót budowlanych, specyfiki oferty równoważnej, oferty wariantowej, rodzaje błędów w opisie przedmiotu zamówienia, specyfika kosztorysu inwestorskiego, opis funkcjonalny
- Oznakowanie produktu, rodzaje certyfikatów, instytucji certyfikujących
- Niezbędne dokumenty do opisu robót budowlanych
2. Szacowanie wartości zamówienia
- nowości w szacowaniu zamówienia w liczeniu wartości dostaw / usług
3. Przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
3.1 nowe kryteria podmiotowe
- kryteria podmiotowe kwalifikacyjne
- kryteria podmiotowe kwalifikacyjne uszczegółowione w zakresie należytej staranności
- kryteria podmiotowe selekcji
- kryteria podmiotowe w stosunku do podwykonawcy/podmiotu trzeciego
- zakres standardowego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia
- kryteria podmiotowe w ocenie ofert po nowelizacji
3.2 kryteria przedmiotowe
3.3 kryteria oceny ofert
- nowe zasady stosowania kryterium ceny
- kryteria cenowe / kosztowe
- typowe struktury kryteriów dla dostaw/usług/robót – przykłady opisu kryteriów
- kryterium kosztów cyklu życia - przykłady praktyczne
- kryteria mierzalne i niemierzalne - skalowanie kryteriów
- zasady ustalania wag kryteriów, analiza hierarchiczna
- metody wartościowania kryteriów oceny ofert zalecane przez UZP
- metody bilansowania kryteriów nienaruszające uczciwej konkurencji wg zaleceń UZP
3.4 przygotowania umów o zamówienie publiczne
- rodzaje klauzul zalecanych przez UZP w umowach,
- specyfika umów o roboty budowlane po nowelizacji
- nowe zasady zaliczkowania umów
- nowe zasady odstępowania / rozwiązywania umów
- nowe zasady zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- specyfika wynagrodzenia kosztorysowego / ryczałtowego po nowelizacji
3.5 Zmiany w procedurach / trybach ustawy
- zmiany w procedurze przetargu nieograniczonego / ograniczonego
- zmiany w procedurach negocjacyjnych
- zmiany w przesłankach stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki i ich wpływ na rozliczenie zamówień dodatkowych w robotach budowlanych
- zmiany w umowie ramowej / dynamicznym systemie zakupów
III. Etap zlecenia zamówienia publicznego
1. wybór najkorzystniejszej oferty
- wzorcowy przebieg procesu oceny ofert
- omyłki w ofercie podlegające sanacji
- cena rażąco niska wg nowych przepisów
- cena spekulacyjna
- cena z błędem w obliczeniu (problemy z VAT)
- cena nieuczciwa
2. Zmiany w zakresie protokółowania, wysyłania sprawozdań rocznych, odwołań
3. Nowe obowiązki Prezesa UZP w zakresie rozwiązywania problemów interpretacyjnych
IV. Etap realizacji zamówienia
1. Zakres zmian umowy o zamówienie publiczne objętych nowelizacją ustawy
- zakres dopuszczalnych zmian umowy po nowelizacji i i ich wpływ na rozliczenie
- definicja zmiany istotnej umowy
- zakres zmian przedmiotu zamówienia po nowelizacji
2. Rozliczenie umów
- rodzaje roszczeń wykonawcy
- przedawnienie roszczeń wykonawcy/zamawiającego
- instytucja odstąpienia ustawowego, instytucja odstąpienia umownego procedura odstąpienia, rozliczenie robót po odstąpieniu ze strony wykonawcy/zamawiającego
- rozliczenie po nowelizacji zamówień dodatkowych, zamiennych, uzupełniających
- odbiór częściowe/ końcowe / pogwarancyjne
V. Dyskusja i konsultacje wykładowcą
mgr inż. Mirosław Żyznowski - ekspert ds. zamówień publicznych, wieloletni pracownik administracji rządowej - m.in. MSWiA, MRRiB i MI. - 13 lat. Naczelnik wydziałów w ww. ministerstwach odpowiedzialny m.in. za rozwiązania prawne - np. rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz przebieg postępowań na roboty budowlane. Uczestnik wielu postępowań o zamówienie publiczne w roli członka komisji lub osoby nadzorującej pracę komisji. Doradca wielu podmiotów ubiegających się o zamówienia publiczne, zwłaszcza wykonawców robót budowlanych. Pracował także jako kierownik budowy na kontraktach w Niemczech oraz pracownik biura projektów. Autor książek i publikacji nt. zamówień publicznych w fachowych czasopismach np. zeszyty merytoryczne WACETOB, ORGBUD. Wieloletni wykładowca, szkolący urzędników, w tym pracowników UZP, KIO, NIK, MSZ , BOR, Urzędu Miasta w Gdyni, Łodzi, Warszawy, Komendy Głównej Policji oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Były wykładowca Instytutu Nauk Prawnych w PAN. Obecnie kieruje Centrum Doradztwa Budowlanego LEX-BUD, gdzie opracowuje m.in. opinie, ekspertyzy, audyty, kontrole, odwołania, skargi dla uczestników postępowań prowadzonych w rygorach ustawy Prawo zamówień publicznych. Uczestniczy także w niemieckich projektach informatycznych tworzących polską wersję kosztorysowania cyfrowego na platformie BIM oraz innych programów dotyczących zarządzania procesem budowlanym.
- poprzez wypelnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
- e-mailem : pce@pce.com.pl
- faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia przed rozpoczęciem szkolenia ponosimy koszty w wysokości 100% ceny szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Rejestracja uczestników i obiad od godz. 14:00 w dniu 23 sierpnia
Zajęcie rozpoczynają się: w dn. 24 sierpnia o godz. 09:00
Zakończenie zajęć: w dn. 26 sierpnia ok. godz. 11:00
Formularz zgłoszenia