Szczegóły Wydarzenia - PCE
NOWELIZACJA Istotne zmiany w zlecaniu zamówień publicznych, między innymi dotyczące robót budowlanych
sierpień
23 - 26
Miejsce : Zakopane, Hotel Tatra, ul. Cyrhla 34
Data: 23 sierpień 2016

 

Program :

I. 1. Zasady planowania zamówień publicznych po nowelizacji

  • zakres zmian w definicji dostaw/ usług / robót
  • rodzaje problemów z ustalaniem ilości zleceń - zasady dzielenia/łączenia zamówień - specyfika, dostaw, usług, robót po nowelizacji
  • zasady procedowania zamówień  mieszanych - składających się z różnych rodzajów robót
  • zasada tożsamości po nowelizacji  
  • plany zamówień
  • nowości w zakresie przedmiotowym / podmiotowym stosowania ustawy

II. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  1. Opis przedmiotu zamówienia - nowości w zasadach opisu  przedmiotu zamówienia dostaw, usług robót budowlanych, specyfiki oferty równoważnej, oferty wariantowej, rodzaje błędów w opisie przedmiotu zamówienia, specyfika kosztorysu inwestorskiego, opis funkcjonalny
  2. Oznakowanie produktu, rodzaje certyfikatów, instytucji certyfikujących  
  3. Niezbędne dokumenty do opisu robót budowlanych

2. Szacowanie wartości zamówienia

  • nowości w szacowaniu zamówienia w liczeniu wartości dostaw / usług

3. Przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia

     3.1 nowe kryteria podmiotowe

  • kryteria podmiotowe kwalifikacyjne
  • kryteria podmiotowe  kwalifikacyjne uszczegółowione w zakresie należytej staranności
  • kryteria podmiotowe selekcji
  • kryteria podmiotowe w stosunku do podwykonawcy/podmiotu trzeciego
  • zakres standardowego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia
  • kryteria podmiotowe w ocenie ofert po nowelizacji         

     3.2 kryteria przedmiotowe
     3.3 kryteria oceny ofert

  • nowe zasady stosowania kryterium ceny
  • kryteria cenowe / kosztowe
  • typowe struktury kryteriów dla dostaw/usług/robót – przykłady opisu kryteriów
  • kryterium kosztów cyklu życia - przykłady praktyczne
  • kryteria mierzalne i niemierzalne - skalowanie kryteriów
  • zasady ustalania wag kryteriów, analiza hierarchiczna
  • metody wartościowania kryteriów oceny ofert zalecane przez UZP
  • metody bilansowania kryteriów  nienaruszające uczciwej konkurencji wg zaleceń UZP

     3.4 przygotowania umów o zamówienie publiczne

  • rodzaje klauzul  zalecanych przez UZP  w umowach,
  • specyfika umów o roboty budowlane po nowelizacji
  • nowe zasady zaliczkowania umów
  • nowe zasady odstępowania / rozwiązywania umów
  • nowe zasady zabezpieczenia należytego wykonania umowy
  • specyfika wynagrodzenia kosztorysowego / ryczałtowego po nowelizacji

     3.5 Zmiany w procedurach / trybach ustawy

  • zmiany w procedurze przetargu nieograniczonego / ograniczonego
  • zmiany w procedurach negocjacyjnych
  • zmiany w przesłankach stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki i ich wpływ na rozliczenie zamówień dodatkowych w robotach budowlanych
  • zmiany w umowie ramowej / dynamicznym systemie zakupów

III. Etap zlecenia zamówienia publicznego

 1. wybór najkorzystniejszej oferty

  • wzorcowy przebieg procesu oceny ofert
  • omyłki w ofercie podlegające sanacji 
  • cena rażąco niska wg nowych przepisów
  • cena spekulacyjna 
  • cena z błędem w obliczeniu (problemy z VAT)
  • cena nieuczciwa

2. Zmiany w zakresie protokółowania, wysyłania sprawozdań  rocznych, odwołań
3. Nowe obowiązki Prezesa UZP w zakresie rozwiązywania problemów interpretacyjnych

IV. Etap realizacji zamówienia

1. Zakres zmian umowy o zamówienie publiczne objętych nowelizacją ustawy

  • zakres dopuszczalnych zmian umowy po nowelizacji i i ich wpływ na rozliczenie
  • definicja zmiany istotnej umowy  
  • zakres zmian przedmiotu zamówienia po nowelizacji

2. Rozliczenie umów

  • rodzaje roszczeń wykonawcy
  • przedawnienie roszczeń wykonawcy/zamawiającego
  • instytucja odstąpienia ustawowego, instytucja odstąpienia umownego procedura odstąpienia, rozliczenie robót  po odstąpieniu ze strony wykonawcy/zamawiającego
  • rozliczenie po nowelizacji zamówień dodatkowych, zamiennych, uzupełniających
  • odbiór częściowe/ końcowe / pogwarancyjne

V. Dyskusja i konsultacje wykładowcą

Prowadzący :

mgr inż. Mirosław Żyznowski - ekspert ds. zamówień publicznych, wieloletni pracownik administracji rządowej - m.in. MSWiA, MRRiB i MI. - 13 lat. Naczelnik wydziałów w ww. ministerstwach odpowiedzialny m.in. za rozwiązania prawne - np. rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz przebieg postępowań na roboty budowlane. Uczestnik wielu postępowań o zamówienie publiczne w roli członka komisji lub osoby nadzorującej pracę komisji. Doradca wielu podmiotów ubiegających się o zamówienia publiczne, zwłaszcza wykonawców robót budowlanych. Pracował także jako kierownik budowy na kontraktach w Niemczech oraz pracownik biura projektów. Autor książek i publikacji nt. zamówień publicznych w fachowych czasopismach np. zeszyty merytoryczne WACETOB, ORGBUD. Wieloletni wykładowca, szkolący urzędników, w tym pracowników UZP, KIO, NIK, MSZ , BOR, Urzędu Miasta w Gdyni, Łodzi, Warszawy, Komendy Głównej Policji oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Były wykładowca Instytutu Nauk Prawnych w PAN. Obecnie kieruje Centrum Doradztwa Budowlanego LEX-BUD, gdzie opracowuje m.in. opinie, ekspertyzy, audyty, kontrole, odwołania, skargi dla uczestników postępowań prowadzonych w rygorach ustawy Prawo zamówień publicznych. Uczestniczy także w niemieckich projektach informatycznych tworzących polską wersję kosztorysowania cyfrowego na platformie BIM oraz innych programów dotyczących zarządzania procesem budowlanym.

Termin :
23 sierpień 2016 - 26 sierpień 2016     
Miejsce :
Zakopane, Hotel Tatra, ul. Cyrhla 34
Cena :
990 zł (brutto=netto) Druga osoba z tej samej jednostki 50% rabatu od opłaty szkoleniowej
Cena zakwaterowania i wyżywienia pokoju 2.os
550 zł/os. brutto
Dopłata do pokoju 1-os.
120 zł/os. brutto
Zapewniamy :
udział, materiały, przerwy kawowe,
Zgłoszenia :
  1. poprzez wypelnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
  2. e-mailem : pce@pce.com.pl
  3. faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy lub faxem. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas zgłoszenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

 

PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska MILLENNIUM BIG BANK S.A.
            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
 
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
 
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby odbierającej.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia przed rozpoczęciem szkolenia ponosimy koszty w wysokości 100% ceny szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Dodatkowe informacje :

Rejestracja uczestników i obiad od godz. 14:00 w dniu 23 sierpnia

Zajęcie rozpoczynają się: w dn. 24 sierpnia o godz. 09:00

Zakończenie zajęć: w dn. 26 sierpnia ok. godz. 11:00



Formularz zgłoszenia
Partnerzy wydarzenia
20-22 MAJA 2024 KRAKÓW
...
czytaj więcej
II Konferencja Leczenia Nerkozastępczeg...
Zapraszamy do udziału w II Ogólnopolskiej Konferencji Leczenia Nerkozastępczego Szczegóły w linku: https://pc...
czytaj więcej
Baza sprzętu medycznego
MEDIPMENT.PL MEDICAL EQUIPMENT   Dynamiczne zmiany zachodzące w branży medycznej skutkują wzrostem zaint...
czytaj więcej
Wydarzenia
styczeń
01
kwiecień
22
kwiecień
22
Ilość dni szkolenia: 1
maj
14