Wczytywanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

Centralny Rejestr Umów od lipca 2026 r. w Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej – Online

14 stycznia, 2026 | godz. 12:00 15:30


PROGRAM:

Centralny Rejestr Umów od lipca 2026r. (ustawa uchwalona przez Sejm) oraz  nowy projekt rozporządzenia wykonawczego – omówienie. Znaczenie dla praktyki działania podmiotów publicznych w tym publicznych zakładów opieki zdrwowotnej. Wdrożenie rozwiązań.

  1. Wprowadzenie Centralnego Rejestru Umów – realizacja zasady jawności życia publicznego. Stan aktualny w jsfp a wewnętrzne rejestry umów podmiotów publicznych.
  2. Nowa rola rejestru jako formy  udostępniania informacji publicznej
  3. Zakres jednostek objętych nowym obowiązkiem – kogo będzie dotyczył obowiązek
  4. Kto wykonuje zadania udostępnienia i aktualizacji informacji o umowach w poszczególnych podmiotach , umowy zawierane bezpośrednio i umowy zawierane na rzecz jsfp
  5. Zakres umów podlegających rejestracji – warunki, które muszą być spełnione łącznie:
    • przedmiot umowy – odniesienie do pojęcia zamówienia,
    • próg wartości,
    • forma zawarcia
  6. Wartość przedmiotu umowy – w jaki sposób ustalamy w przypadku różnych umów np. w przypadku umów, których wartości nie znamy
  7. Jakich umów nie udostępnia się w CRU – Wyłączenia spod obowiązku ujawnienia
  8. Możliwość dobrowolnego ujawniania umów niespełniających kryteriów formalnych.
  9.  Jakie dane o umowach będą ujawniane w rejestrze? Omówienie poszczególnych elementów na gruncie rozporządzenia wykonawczego
  10. Co rozumiemy pod pojęciem umowy
  11. Ograniczenia z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej
  12. Możliwość publikowania również danych dodatkowych
  13. Termin na udostępnienie danych lub ich aktualizację
  14. CRU jako system teleinformatyczny. Odpowiedzialność Ministra Finansów za zapewnienie funkcjonowania systemu teleinformatycznego.
  15. Zasady zakładania kont dla jednostek
  16. Funkcjonalności systemu teleinformatycznego – projekt Rozporządzenia wykonawczego
  17. Okres przechowywania informacji w rejestrze – zasady usuwania danych po upływie określonego czasu.
  18. Kto pełni rolę Administratora Danych Osobowych
  19. Jak przygotować jednostkę do wejścia w życie przepisów?
  20. Etapy wdrażania CRU w jednostce:
    • audyt istniejących umów
    • opracowanie wewnętrznych instrukcji,
    • przeszkolenie personelu,
    • identyfikacja umów o których informacje będziemy wpisywać do CRU
    • zakładanie kont, nadawanie uprawnień, Zaciąganie danych hurtowych
  21. Odpowiedzialność kierownika jsfp – rezygnacja z odpowiedzialności karnej.
  22. Dyskusja

Prowadzący: Ewa Plesnarowicz-Durska

Radca prawny, ekspert  specjalizujący się w dostępności, ochronie danych osobowych i prawie administracyjnym. Trenerka z kilkunastoletnim doświadczeniem, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy. Świadczy pomoc prawną dla spółek prawa handlowego, jednostek samorządu terytorialnego, i innych instytucji.

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
14 stycznia 2026
MIEJSCE:
Online godz. 12:00-15:30

Cena uczestnictwa:

CENA:
490 zł/os. ((zw. z VAT))

Cena obejmuje:

udział 1 osoby, materiały szkoleniowe.

*CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.

Zgłoszenia:

  • Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
  • E-mail: pce@pce.com.pl

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

DODATKOWE INFORMACJE :

Wymagania techniczne:

  1. Głośnik  /  lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
  2. Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
  3. Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać

Formularz zgłoszeniowy

Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatniku, dane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.