Data: 25 czerwiec 2018
1. Mówimy innym językiem? Specyfika zamówień publicznych, znaczenie poszczególnych pojęć.
2. Kiedy jest obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych?
3. Czy drobne zamówienia zawsze wymagają sumowania? Zamówienia planowane i te nieprzewidziane. Przetarg nie zawsze optymalnym rozwiązaniem.
4. Zasady i znaczenie szacowania zamówień, z uwzględnieniem dofinansowania ze źródeł zewnętrznych. Nieuzasadnione łączenie zamówień. Kiedy jest dozwolony podział zamówienia?
5. Współpraca z Działem Zamówień Publicznych. Jakich argumentów użyć, aby przekonać do racji merytorycznych i wysokiej jakości zakupów?
6. Jak opisać przedmiot zamówienia aby zgodnie z prawem uzyskać zamierzony efekt? Czy ograniczenie konkurencji jest zawsze zakazane?
6.1 Najczęściej popełniane błędy przy opisie przedmiotu zamówienia. Skutki nieuwzględnienia dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia w innych częściach specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez specjalistę do spraw zamówień publicznych.
7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – jako spójny dokument całej komisji przetargowej. Pułapki w zapytaniach do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) , terminy na odpowiedzi na zapytania, modyfikacja SIWZ.
8. Istotne pytania:
- Kiedy konieczna jest zmiana terminu składania ofert?
- Jak odpowiadać, aby przetarg zakończył się sprawnie i szybko?
- Czy osoba do kontaktów może udzielać ustnych wyjaśnień?
- Czy zawsze nadmierny formalizm jest wskazany w zamówieniach publicznych? (kiedy odpowiedzi na pytania skutkują koniecznością przesunięcia terminów)
9. Druga strona postępowania – spojrzenie na postępowanie okiem Wykonawcy (co utrudnia złożenie ofert, nadmierne kary i obostrzenia w umowach, które w praktyce nie zawsze są stosowane)
10. Zasady realizacji umów, zmiany umów, protokoły odbioru, współpracą z Wykonawcą.
11. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Praktyczne wskazówki dotyczące uzasadnienia odpowiedzi na odwołanie.
12. Dyskusja. Omówienie przykładów uczestników szkolenia. Propozycja optymalnych rozwiązań.
Danuta Jaskulska - prawnik, specjalista ds. zamówień publicznych w podmiocie leczniczym
UWAGA!
Przy zgłoszeniu kilku osób z tej samej jednostki rabat ustalany indywidualnie.
-
poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem: pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy lub faxem. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas zgłoszenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia przed rozpoczęciem szkolenia ponosimy koszty w wysokości 100% ceny szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Rozpoczęcie zajęć 25 czerwca o godzinie 10:00.
Zakończenie zajęć 25 czerwca ok. godziny 16:00.
Formularz zgłoszenia