Data: 21 luty 2019
Proponujemy Państwu szkolenie, które pomoże zrozumieć specyfikę zamówień publicznych, znaczenie poszczególnych pojęć oraz zasady i znaczenie szacowania zamówień. Otrzymają Państwo informacje jak stworzyć opis zamówienia, by uzyskać pożądany efekt oraz jak odpowiadać, aby przetarg zakończył się sprawnie i szybko. Dzięki wiedzy przekazanej przez naszego eksperta, który zajmuje się zamówieniami w codziennej pracy otrzymają Państwo maksymalnie praktyczną wiedzę, która bezpośrednio przełoży się na Państwa kompetencje.
- Mówimy innym językiem? Specyfika zamówień publicznych, znaczenie poszczególnych pojęć.
- Kiedy jest obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych?
- Czy drobne zamówienia zawsze wymagają sumowania? Zamówienia planowane i te nieprzewidziane. Przetarg nie zawsze optymalnym rozwiązaniem.
- Zasady i znaczenie szacowania zamówień, z uwzględnieniem dofinansowania ze źródeł zewnętrznych (dotacje UE, ministerstwa, miasto…) Nieuzasadnione łączenie zamówień. Kiedy jest dozwolony podział zamówienia?
- Współpraca z Działem Zamówień Publicznych. Jakich argumentów użyć, aby przekonać do racji merytorycznych i wysokiej jakości zakupów?
- Jak opisać przedmiot zamówienia aby zgodnie z prawem uzyskać zamierzony efekt? Czy ograniczenie konkurencji jest zawsze zakazane?
6.1 Najczęściej popełniane błędy przy opisie przedmiotu zamówienia. Skutki nieuwzględnienia dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia w innych częściach specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez specjalistę do spraw zamówień publicznych.
7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – jako spójny dokument całej komisji przetargowej. Pułapki w zapytaniach do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) , terminy na odpowiedzi na zapytania, modyfikacja SIWZ.
8. Istotne pytania:
- Kiedy konieczna jest zmiana terminu składania ofert?
- Jak odpowiadać, aby przetarg zakończył się sprawnie i szybko?
- Czy osoba do kontaktów może udzielać ustnych wyjaśnień?
- Czy zawsze nadmierny formalizm jest wskazany w zamówieniach publicznych? (kiedy odpowiedzi na pytania skutkują koniecznością przesunięcia terminów)
9. Druga strona postępowania – spojrzenie na postępowanie okiem Wykonawcy (co utrudnia złożenie ofert, nadmierne kary i obostrzenia w umowach, które w praktyce nie zawsze są stosowane)
10. Zasady realizacji umów, zmiany umów, protokoły odbioru, współpracą z Wykonawcą.
11. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Praktyczne wskazówki dotyczące uzasadnienia odpowiedzi na odwołanie.
12. Dyskusja. Omówienie przykładów uczestników szkolenia. Propozycja optymalnych rozwiązań.
13. Zamówienia z dofinansowaniem z UE. Na co zwracać uwagę przy Opisie przedmiotu zamówienia by uniknąć korekt finansowych.
Danuta Jaskulska - prawnik, specjalista ds. zamówień publicznych w podmiocie leczniczym
Zgłoszenia:
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Rejestracja uczestników od godz. 9:30
Zajęcia rozpozczynają się o godz. 10:00
Zakończenie zajęć ok. godz. 15:00
Formularz zgłoszenia