Data: 14 listopad 2019
BRAK MIEJSC NA SZKOLENIE
-
„Zasady redakcji odpowiedzi na skargi pacjentów i osób bliskich”
W praktyce funkcjonowania podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych obserwujemy systematyczny wzrost skarg składanych przez pacjentów oraz osoby trzecie. W świetle corocznych sprawozdań Rzecznika Praw Pacjenta problem przestrzegania praw pacjenta cały czas istnieje. Warto zauważyć, iż rzetelne potraktowanie skargi składanej w podmiocie leczniczym w wielu wypadkach może uchronić placówkę przed podjęciem przez pacjenta bardziej zdecydowanych kroków prawnych (skarga do NFZ, skarga do Rzecznika Praw Pacjenta, zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub przewinienia zawodowego, powództwo cywilne).
W trakcie szkolenia omówione zostaną najczęstsze przyczyny skarg oraz praktyczne aspekty redagowania odpowiedzi na skargi pacjentów oraz osób bliskich. Przedstawiona zostanie optymalna procedura postępowania w takich przypadkach oraz najważniejsze podstawy prawne. Prowadzący wskaże na optymalne sposoby formułowania pism w prowadzonych postępowaniach wyjaśniających oraz omówi potencjalne skutki prawne prowadzonego postępowania.
Plan spotkania obejmuje m.in.
-
Najczęstsze przyczyny skarg pacjentów.
-
Przepisy wewnętrzne określające zasady przyjmowania oraz rozpoznawania skarg.
-
Podstawy prawne odpowiedzi na skargę.
-
Współpraca pracowników placówki w odpowiedzi na skargę pacjenta.
-
Praktyczne zasady redagowanie pism w prowadzonym postępowaniu wyjaśniającym.
-
Osoba odpowiadająca na skargę jako świadek w postępowaniu cywilnym i karnym (prawa, obowiązki, zasady formułowania zeznań).
-
Dyskusja.
Paweł Strzelec - radca prawny, ekspert ds. odpowiedzialności cywilnej, karnej, dyscyplinarnej personelu medycznego. Prowadzi szkolenia z prawa medycznego dla przedstawicieli zawodów medycznych oraz kadry zarządzającej podmiotów leczniczych. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego OIRP w Lublinie
-
„Jak rozmawiać z roszczeniowym Pacjentem i Rodziną? Sposoby radzenia sobie ze stresem”
I. Specyfika pracy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
Osobowość /odporność psychofizyczna, elastyczność, empatia, mobilność/ Umiejętności/wykształcenie, znajomość prawa, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, dyplomacji, negocjacji, psychologii elektroniki/
II. Sytuacje stresowe w pracy Pełnomocnika
III. Sytuacja rozżalonego Pacjenta lub jego rodziny
IV. Radzenie sobie z przejawami agresji ze strony Pacjenta lub jego Rodziny
-
poznanie skargi, wniosku, postulatu
-
strategia - wysłuchanie, zrozumienie intencji/uwaga, groźba sądowa, fizyczna/
-
mowa ciała/postawa, wyraz twarzy, wzrok, intonacja głosu/
-
reakcja na bezpośrednie werbalne przejawy niezadowolenia Pacjenta/Rodziny/
-
dwustronna sytuacja stresowa.
V. Reakcje organizmu świadczące o przeciążeniu pracą
VI. Sposoby radzenia sobie ze stresem
-
przewidywanie sytuacji stresowych
-
świadome oczekiwanie, zaplanowane i przeciwdziałanie
-
potwierdzenie przewidywań/satysfakcja z przewidywań, korekta postępowania
-
wczesna i późniejsza reakcja na stres
VII. Wczesna reakcja na bodziec stresowy
-
ocena sytuacji/zagrożenie życia, zdrowia, kontakt z Ochrona
-
bezpieczna odległość podczas rozmowy/ewentualna ewakuacja
-
R O Z M O W A po zakończeniu rozmowy
VIII. Odreagowanie /poza miejscem pracy/
IX. Odreagowanie dźwiękowo – muzyczne
X. Warsztat – muzykoterapia stresu
Maciej Kierył - lekarz, muzykoterapeuta
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Zakończenie zajęć w dniu 15 listopada ok godz. 13:00
Formularz zgłoszenia