Data: 16 grudzień 2020
Przed szkoleniem uprzejmie prosimy o zapoznanie się w treścią trzech poniższych artykułów wprowadzających w temat szkolenia:
- Wycena procedur medycznych – Ile kosztują procedury medyczne
https://coplus.pl/articles/ile_kosztuja_procedury_medyczne
- Wycena procedur medycznych – dlaczego tak trudno opisać procedury i wyliczyć ich koszt
https://coplus.pl/articles/dlaczego_tak_trudno_wyliczyc_koszt_procedur
- Jakie informacje kosztowe i przychodowe powinien analizować kierownik oddziału?
https://coplus.pl/articles/jakie_informacje_powinien_analizowac_kierownik_oddzialu
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które umożliwi poznanie przepisów nowego rozporządzenia w sprawie zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów oraz przećwiczenie zasad alokacji kosztów w trakcie ćwiczeń.
Standard rachunku kosztów:
- Zmiany w strukturze OPK i kont układu 4
- Zasady rozliczania kosztów OPK
- Zasady kalkulacji kosztów procedur medycznych
Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie standardu rachunku kosztów u świadczeniodawców, to nowe wyzwanie z jakim od 1 stycznia 2021 roku mają zmierzyć się komórki z obszaru księgowości, analiz i controllingu podmiotów realizujących świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych na podstawie art. 31lc ust. 6 ustawy, z uwzględnieniem art. 31lc ust. 8 ustawy.
ADRESACI
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby chcące poznać wytyczne standardu rachunku kosztów oraz nabyć umiejętności jego implementacji.
Szkolnie podzielone jest na część merytoryczną (omówienie przepisów samego rozporządzenia i 9 załączników) oraz warsztatową (wykonanie praktycznych ćwiczeń).
PROGRAM
2 dni szkoleniowe
1. Omówienie przepisów rozporządzenia (cel, wytyczne, obowiązek stosowania)
2. Zmiany w systemie finansowo-księgowym
- Zmiany dotyczące kont układu 5
- Zmiany dotyczące kont układu 4
- Zmiany w alokacji:
- Kosztów wspólnych
- OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej
- OPK Proceduralnych
- OPK Zarządu
3. Omówienie 9 załączników do rozporządzenia
- Załącznik 1 – kody funkcji OPK
- Załącznik 2 – zasady wyodrębniania OPK
- Załącznik 3 – zasady przypisywania kodów charakteryzujących funkcje i specjalności komórki organizacyjnej do rodzajów działalności
- Załącznik 4 – wzór przypisania OPK w układzie podmiotowo-funkcjonalnym do kodów funkcji oraz kodów charakteryzujących specjalności komórki organizacyjnej
- Załącznik 5 – ewidencja kosztów wg kryterium rodzajowego
- Załącznik 6 – standardowe rozdzielniki kosztów wspólnych
- Załącznik 7 – standardowe klucze podziałowe służące rozliczaniu kosztów działalności pomocniczej
- Załącznik 8 – Standardowe klucze podziałowe służące rozliczaniu kosztów działalności podstawowej, w tym OPK proceduralnych
- Załącznik 9 – Sposoby wyceny procedur medycznych
4. Etapy alokacji kosztów własnych sprzedaży dla OPK
- ETAP I - księgowanie kosztów i alokowanie kosztów wspólnych
- ETAP II - alokowanie kosztów OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej
- ETAP III - alokowanie kosztów OPK Proceduralnych
5. Kalkulacja kosztów procedury medycznej (warianty zależne od dokładności posiadanych danych)
6. Część warsztatowa
- Ćwiczenie 1 – Nowa struktura planu kont w układzie 4 i 5, czy należy wykonać zmiany?
- Ćwiczenie 2 – Koszty wspólne i ich klucze podziału
- Ćwiczenie 3 – OPK pomocnicze medyczne / niemedyczne i ich klucze podziału
- Ćwiczenie 4 – OPK Proceduralne i ich klucze podziału
- Ćwiczenie 5 – OPK Zarządu i wskaźnik narzutu kosztów zarządu (wersja z rozliczaniem na konta w zespole 5)
- Ćwiczenie 6 – Koszt procedury medycznej (warianty w zależności od posiadanej szczegółowości danych)
dr Anna Anders-Szymańska
Pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Finansowych w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu. Odpowiadała za raportowanie finansowe oraz rozwój procesów kontrolingowych wraz
z wprowadzeniem raportowana operacyjnego dedykowanego konkretnym obszarom działalności Szpitala.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w projektach konsultingowo-wdrożeniowych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych koncepcji rachunków kosztów w polskich przedsiębiorstwach oraz kompetencje w implementacji rachunku kosztów w firmach o profilu produkcyjnym, dystrybucyjnym oraz usługowym.
Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i wykładowca na polskich uczelniach (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uczelnia Łazarskiego).Szkolenia prowadzone przez dr Annę Anders-Szymańską to połączenie wiedzy merytorycznej, praktycznych warsztatów z ciekawym sposobem prowadzenia zajęć.
Zgłoszenie na szkolenie odbywa się poprzez:
- wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej.
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenie.
Faktury wysyłane są elektronicznie.
Uczestnicy kursu otrzymają link do pokoju Online na mail podany w zgłoszeniu.
Czas trwania szkolenia online:
- w dniu 16 grudnia - 10:00 - 15:30
- w dniu 17 grudnia - 10:00 - 15:30
Wymagania techniczne:
- Głośnik / lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
- Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
- Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać
Formularz zgłoszenia