Data: 17 grudzień 2020
Przed szkoleniem uprzejmie prosimy o zapoznanie się w treścią trzech poniższych artykułów wprowadzających w temat szkolenia:
- Wycena procedur medycznych – Ile kosztują procedury medyczne
https://coplus.pl/articles/ile_kosztuja_procedury_medyczne
- Wycena procedur medycznych – dlaczego tak trudno opisać procedury i wyliczyć ich koszt
https://coplus.pl/articles/dlaczego_tak_trudno_wyliczyc_koszt_procedur
- Jakie informacje kosztowe i przychodowe powinien analizować kierownik oddziału?
https://coplus.pl/articles/jakie_informacje_powinien_analizowac_kierownik_oddzialu
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które umożliwi poznanie rozporządzenia MZ dotyczącego standardu rachunku kosztów oraz jego potencjału informacyjnego przy podejmowaniu decyzji w zakresie kosztów podmiotu.
Wymogi rozporządzenia wzbudzają niepokój, szczególnie wśród pracowników księgowości, jednakże warto poznać potencjalne korzyści wynikające z zastosowania otrzymanej z nowego rachunku kosztów informacji i wykorzystania jej w bieżącym zarządzaniu podmiotem. Wdrożenie zaleceń rozporządzenia to szansa na rozszerzenie dostępnych dla kadry zarządzającej informacji o kosztach i rentowności poszczególnych komórek organizacyjnych.
ADRESACI
Do udziału w szkoleniu zapraszamy Dyrektorów Finansowych oraz pracowników działów analiz i controllingu, chcących poznać wytyczne standardu rachunku kosztów oraz potencjalne korzyści wynikające z zastosowania otrzymanej z nowego rachunku kosztów informacji i wykorzystania jej w bieżącym zarządzaniu podmiotem.
Szkolnie podzielone jest na część merytoryczną (omówienie rozporządzenia i wykonanie kilku ćwiczeń) oraz część raportowo-decyzyjną (omówienie przykładowych raportów na podstawie danych z nowego rachunku kosztów).
PROGRAM
Omówienie rozporządzenia (cel, wytyczne, obowiązek stosowania)
- Zmiany w rachunku kosztów
- Zmiany dotyczące kont układu 5
- Zmiany dotyczące kont układu 4
- Zmiany w alokacji kosztów OPK:
- Kosztów wspólnych
- OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej
- OPK Proceduralnych
- OPK Zarządu
- Kalkulacja kosztów procedury medycznej
- Przykłady raportów oraz decyzji menedżerskich:
- Raporty dyrektora
- Raport z działalności oddziałów
- Raport z działalności poradni
- Raport z działalności komórek pomocniczych
- Raport z działalności komórek proceduralnych
- Raport z kosztów zarządu
- Raport oddziału
- Raport poradni
- Raport komórki pomocniczej (OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej)
- Raport komórki wykonującej procedury (OPK proceduralne)
- Raport kosztów zarządu
- Raport kosztów grup pracowniczych
- Raport kosztów wg rodzaju
- Raport kosztów bezpośrednich OPK
- Raport kosztów procedur medycznych
- Raport JGP (pacjenta) – raport wykraczający poza wymogi rozporządzenia
- Raport kosztu osobodnia – raport wykraczający poza wymogi rozporządzenia
- Raport budżetu kosztów – raport wykraczający poza wymogi rozporządzenia
5. Podsumowanie
dr Anna Anders-Szymańska
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w projektach konsultingowo-wdrożeniowych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych koncepcji rachunków kosztów w polskich przedsiębiorstwach oraz kompetencje w implementacji rachunku kosztów w firmach o profilu produkcyjnym, dystrybucyjnym oraz usługowym.
Pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Finansowych w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu. Odpowiadała za raportowanie finansowe oraz rozwój procesów kontrolingowych wraz
z wprowadzeniem raportowana operacyjnego dedykowanego konkretnym obszarom działalności Szpitala.
Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i wykładowca na polskich uczelniach (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uczelnia Łazarskiego). Szkolenia prowadzone przez dr Annę Anders-Szymańską to połączenie wiedzy merytorycznej, praktycznych warsztatów z ciekawym sposobem prowadzenia zajęć.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Szkolenie online odbywa się w godzinach 9:45 - 15:30.
Formularz zgłoszenia