Data: 11 styczeń 2021
Szkolenie skierowane jest do Dyrektorów Finansowych, Głównych Księgowych, Kierowników Księgowości Zarządczej oraz Specjalistów ds. Księgowości.
Szkolenie w trybie online z możliwością zadawania pytań.
Program szkolenia:
I.
- Podstawy prawne opracowania planu finansowego – obowiązek jego sporządzenia przez SP ZOZ, terminy sporządzenia i składania sprawozdań z wykonania planu.
- Rola Rady Społecznej.
- Układ i szczegółowość planów finansowych, w tym omówienie metod planowania przychodów i kosztów, w tym kosztów osobowych.
- Określenie Inwestycyji i źródła ich finansowania.
- Ewidencja przychodów i kosztówzwiązanych zprzeciwdziałaniem COVID-19, korekta planu oraz zawieszenie niektórych zasad planowania określonych w ustawie w związku z pandemią COVID-19.
- Założenia planistyczne.
- Procedura tworzenia planu – określenie przez podmioty jego formalnego trybu przygotowywania, terminów i osób odpowiedzialnych za dany obszar - zgodnie z siedmioma obowiązującymi elementami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych- przykładowy wzór regulaminu.
II.
1. Omówienie zasad polityki rachunkowości (zakres), w tym:
- omówienie znaczących zmian w kontach zespołu „4”,
- zmiana typowych zapisów na koncie zespołu „5” – zmiana klasyfikacji zdarzeń zgodnie z art.10 ust.1.pkt3a UoR – w formie materiału szkoleniowego,
- wskazana zmiana opisywania dokumentów księgowych (kosztowych) przez inne działy.
- określenie konta zespołu „5”ibudowa jego poziomu.
- zasady alokacji kosztów kont zespołu „5”
- omówienie typowych błędów alokacji kosztów oraz wyceny procedur medycznych mających wpływ na wynik poszczególnych ośrodków kosztów – na przykładzie – ćwiczenie.
- wskazanie różnic między metodami wyceny mających wpływ na decyzję wyboru – omówienie na przykładzie – ćwiczenie.
- sprawozdawczość do AOTMiT- podsumowanie rodzajów danych do przekazania, określenie ośrodków kosztów wraz z przypisanymi kodami funkcji, kodami specjalności, nr konta księgowego wg obligatoryjnego wzoru,
- omówienie wyodrębnionych ośrodków proceduralnych – przykłady
2. Wewnętrzne procedury:
- dostosowanie obowiązujących zaleceń standardu rachunku kosztów wraz z formalnym sporządzeniem wewnętrznego regulaminu i dostosowaniem do struktury danego podmiotu, omówienie przykładowego regulaminu przyjętych zasad (może być załącznikiem do Polityki Rachunkowości) oraz omówieniem zasad związanych z procesem wycen wraz z instrukcją wypełniania i wzorami tabel.
- przypisanie odpowiedzialności i zadań poszczególnym osobom w celu prawidłowego prowadzenia rachunku kosztów.
3. Przykłady: wykazów rodzaju procedur medycznych wg ICD-9 różnych specjalności:
pod kątem:
- istotności kosztów
- technologii
- procedur złożonych.
i zasad wprowadzenia kodów własnych.
- omówienie metodyki wyceny procedur medycznych.
Amortyzacja i jej wpływ na wycenę.
4. Zastosowanie informatycznych rozwiązań w zakresie stosowania nowego standardu kosztów, udogodnienia , rozwiązania– na co należy zwrócić uwagę.
5. Pytania uczestników.
Katarzyna Dankowska – ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.
Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej.
Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Czas trwania szkolenia: 8:30 - 16:00
Wymagania techniczne:
- Głośnik / lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
- Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
- Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać
Formularz zgłoszenia