Data: 09 luty 2021
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które umożliwi poznanie rozporządzenia w sprawie zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów oraz przećwiczenie zasad alokacji kosztów w trakcie ćwiczeń.
Standard rachunku kosztów to:
- Zmiany w strukturze OPK i kont układu 4
- Zasady alokacji kosztów OPK
- Zasady kalkulacji kosztów procedur medycznych
- Dodatkowe możliwości w analizy kosztów i przychodów
Artykuły przydatne przed szkoleniem:
- Etapy alokacji kosztów
https://coplus.pl/articles/etapy_alokacji_kosztow
- Rozporządzenie MZ w pigułce
https://coplus.pl/articles/rozporzadzenie_mz_w_pigulce
- Ile kosztują procedury medyczne?
https://coplus.pl/articles/ile_kosztuja_procedury_medyczne
ADRESACI
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby chcące poznać wytyczne standardu rachunku kosztów oraz nabyć umiejętności jego wdrożenia krok po kroku.
Szkolnie podzielone jest na część merytoryczną (omówienie rozporządzenia) oraz warsztatową (wykonanie praktycznych ćwiczeń).
PROGRAM
Dwa dni pracy warsztatowej.
1. Omówienie rozporządzenia
2. Zmiany w systemie finansowo-księgowym
- Zmiany dotyczące kont 4
- Zmiany dotyczące kont 5
- Zmiany w alokacji:
- Kosztów wspólnych
- OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej
- OPK Proceduralnych
- OPK Zarządu
3. Etapy alokacji kosztów
- ETAP I - księgowanie kosztów i alokowanie kosztów wspólnych
- ETAP II - alokowanie kosztów OPK działalności pomocniczej medycznej i niemedycznej
- ETAP III - alokowanie kosztów OPK Proceduralnych
4. Etapy wdrożenia standardu rachunku kosztów
5. Standard rachunku kosztów w POZ, AOS i Szpitalu – wytyczne wyodrębniania OPK
6. Kalkulacja kosztów procedury medycznej (warianty zależne od dokładności posiadanych danych)
7. Część warsztatowa
- Koszty bezpośrednie OPK
- Koszty pośrednie OPK
- Alokacja kosztów OPK pomocniczego
- Nowa struktura planu kont w układzie 4 i 5
- Wycena kosztu bezpośredniego procedury
- Wycena kosztu pośredniego procedury
- Wycena kosztów wynagrodzeń na potrzeby wyceny procedur
- Ćwiczenia dodatkowe
- Koszty wspólne i ich klucze podziału
- OPK pomocnicze medyczne / niemedyczne i ich klucze podziału
- OPK Proceduralne i ich klucze podziału
- OPK Zarządu i wskaźnik narzutu kosztów zarządu (wersja z rozliczaniem na konta w zespole 5)
- Koszt procedury medycznej (warianty w zależności od posiadanej szczegółowości danych)
- Koszt osobodnia (ćwiczenie dodatkowe)
dr Anna Anders-Szymańska
Pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Finansowych w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu. Odpowiadała za raportowanie finansowe oraz rozwój procesów kontrolingowych wraz
z wprowadzeniem raportowana operacyjnego dedykowanego konkretnym obszarom działalności Szpitala.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w projektach konsultingowo-wdrożeniowych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych koncepcji rachunków kosztów w polskich przedsiębiorstwach oraz kompetencje w implementacji rachunku kosztów w firmach o profilu produkcyjnym, dystrybucyjnym oraz usługowym.
Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i wykładowca na polskich uczelniach (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uczelnia Łazarskiego).Szkolenia prowadzone przez dr Annę Anders-Szymańską to połączenie wiedzy merytorycznej, praktycznych warsztatów z ciekawym sposobem prowadzenia zajęć.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Uczestnicy kursu otrzymają link do pokoju Online na mail podany w zgłoszeniu.
Czas trwania szkolenia online:
- w dniu 9 lutego - 10:00 - 15:00
- w dniu 10 lutego - 10:00 - 15:00
Wymagania techniczne:
- Głośnik / lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
- Mikrofon – jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie wykładowcy
- Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać
Formularz zgłoszenia