Data: 08 czerwiec 2021
8 czerwca 2021 r. (wtorek)
I. Rachunkowość – wybrane zagadnienia,
1. zasady tworzenia Polityki Rachunkowości z uwzględnieniem zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów.
2. zmiana typowych zapisów na koncie zespołu „5” zgodnie z nowym standardem – zmiana klasyfikacji zdarzeń zgodnie z art.10 ust.1.pkt3a UoR – w formie materiału szkoleniowego,
3. Stworzenie Regulaminu Standardu Rachunku Kosztów – tj. opracowanie wewnętrznych procedur prowadzenia rachunku kosztów w jednostce – omówienie przykładowego wzoru, obejmującego:
- zasady tworzenia planu kont,
- określenie nośników kosztów wspólnych, kluczy podziałowych
- wybrane metody obliczania procedur do danego OPK.
- uwzględnienie obowiązkowych informacji i obligatoryjnych zestawień do przekazania AOTMiT zgodnie z ustawą,
- określenie terminów sprawozdawczości wewnętrznej i osób odpowiedzialnych za dany obszar pracy.
- inne.
II. Plan finansowy,
1. podstawy prawne opracowania planu finansowego – obowiązek jego sporządzenia przez SPZOZ, terminy sporządzenia i składania sprawozdań z wykonania planu.
2. ewidencja przychodów i kosztówzwiązanych zprzeciwdziałaniem COVID-19, korektaplanu oraz zawieszenie niektórych zasad planowania określonych w ustawie w związku z pandemią COVID-19.
3. układ i szczegółowość planów finansowych w SPZOZ i spółkach handlowych, w tym omówienie metod planowania przychodów i kosztów z uwzględnieniem zaleceń stosowania standardu rachunku kosztów.
9 czerwca 2021 r. (środa)
I. Excel dla księgowych podmiotów leczniczych – tworzenie planów finansowych i sprawozdań finansowych w programie Excel - WARSZTATY
1. wykorzystanie narzędzi Excela dla szybkiej obróbki danych.
2. wykorzystanie najważniejszych funkcji w tworzeniu raportów(JEŻELI(), WYSZUKAJ.PIONOWO, SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI(), ZŁĄCZ.TEKST(), ZAOKR() i inne),
3. tworzenie sprawozdań finansowych na podstawie zestawienia obrotów i sald z wykorzystaniem szablonów i funkcji Excel.
4. prognoza przychodów i kosztów z uwzględnieniem nowego standardu rachunku kosztów, rozliczanie procedur medycznych,
5. tworzenie raportów ekonomiczno- finansowych,
6. filtrowanie zestawień według żądanych kryteriów oraz sortowanie danych w kolumnach raportów.
Wymagania: własny laptop, program Excel.
10 czerwca 2021 r. (czwartek)
Podatkowe i rachunkowe zagadnienia,
1. rachunkowe i podatkowe ujęcie przychodów oraz kosztów – wybrane zagadnienia, w tym: przychody NFZ,dotacje i dofinansowania UE, darowizny pieniężne, darowizny środków trwałych, darowizny rzeczoweoraz otrzymane dotacjena przeciwdziałanie covid – 19.,
2. podatek dochodowy - nota podatkowa,
3. prezentacja podatkowa związana z nadmiernym opóźnieniem płatności wtransakcjach handlowych – dłużnik, wierzyciel.
4. podmioty powiązane w aspekcie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i podatku VAT.
5. koszty inne niż statutowe a rozliczenie podatkowe CIT w aspekcie ponoszenia straty podatkowej - najnowsze stanowiska z interpretacji podatkowych.
11 czerwca 2021 r. (piątek)
Wybrane zagadnienia z VAT, faktury korygujące oraz zmiany
1. Nowe zasady rozliczania faktur korygujących:
- dokumentacja pozwalająca na rozliczanie faktur korygujących,
- termin rozliczania faktur korygujących zwiększających sprzedaż,
- rozliczenie faktur korygujących dla czynności zwolnionych z VAT
- objaśnienia MF dotyczące rozliczania faktur korygujących.
2. Nowy limit dla prezentów o małej wartości:
- doprecyzowanie wysokości limitu prezentów, dla których wymagane jest prowadzenie ewidencji wydań,
- zwiększenie limitu dla pozostałych prezentów o małej wartości.
3. Zmiany w zakresie rozliczenia podatku naliczonego:
- wydłużenie terminu do odliczenia podatku naliczonego,
- rozliczenie otrzymanych faktur korygujących w zakresie podatku naliczonego,
- rozszerzenie możliwości odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu usług noclegowych.
4. Mechanizm podzielonej płatności
- doprecyzowanie limitu faktur objętych mpp
- potrącenia a mpp
- możliwość obciążania rachunku VAT w celu przekazania należności celno podatkowych agencji celnej.
5. Istotne interpretacje organów podatkowych dotyczących JPK_VAT i ewentualne zmiany w rozporządzeniu dotyczącym JPK_VAT w sytuacji ich opublikowania.
- stosowanie kodów GTU
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
- Katarzyna Dankowska – ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.
Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej.
Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
- Grzegorz Tomala - doradca podatkowy, autor szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr (ODDK) m.in.. „VAT dla Jednostek Sektora Finansów Publicznych”, „VAT w zarządzaniu nieruchomościami”, „Leksykon VAT”, „JPK_VAT z deklaracją”.
W zakresie bieżących publikacji współpracuje z dziennikiem Rzeczpospolita.
Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w lutym 2002 r. Od 2003 r. prowadzi praktykę doradcy podatkowego w ramach własnej kancelarii.
Od początku swojej działalności prowadzi szkolenia podatkowe głównie z zakresu podatku VAT. Obecnie współpracuje z kilkoma podmiotami szkoleniowymi np. Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Krajową Izbą Podatkową, Wektorem Wiedzy. Był również współautorem e-lerningowego kursu podatku VAT prowadzonego w ramach Akademii PARP.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Rejestracja uczestników:
od godz. 15:00 w dn. 8 czerwca 2021 r.
Zajęcia rozpoczynają się: o godz. 16:00
Zakończenie zajęć: ok. godz. 12:00 w dn. 11 czerwca 2021 r.
Formularz zgłoszenia