Data: 10 maj 2017
Prawo prasowe w pracy rzecznika prasowego szpitala i innych placówek ochrony zdrowia
- Podstawy prawa prasowego
- Analiza podstawowych pojęć prawa prasowego
- Przygotowanie i publikacja materiałów informacyjnych w świetle prawa autorskiego oraz ochrona danych osobowych w materiałach informacyjnych
- Sprostowanie i odpowiedź prasowa, zasady i przesłanki odmowy publikacji sprostowania lub odpowiedzi prasowej
- Udzielanie informacji w świetle przepisów prawa prasowego i przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Ochrona wizerunku w pracy rzecznika prasowego i działów PR – podstawa prawna i granice ochrony wizerunku, dopuszczalność publikacji wizerunku danej osoby bez jej zgody, roszczenia o ochronę wizerunku i zakaz publikacji, zasady wykorzystania wizerunku w celach promocyjnych
- Naruszenie dobrego imienia jako naruszenie dóbr osobistych oraz konsekwencje naruszenia dobrego imienia
- Instrumenty ochrony prawnej w przypadku działań dotyczących publikowania nieprawdziwych treści, publikowania treści naruszające dobra osobiste, publikowania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa; publikowania informacji naruszających renomę przedsiębiorstwa („czarny PR”) itp.
- Cywilistyczne a prawno-karne sposoby dochodzenia roszczeń z zakresu prawa prasowego
- Analiza orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego z zakresu prawa prasowego
- Przegląd najnowszych orzeczeń sądowych z zakresu prawa prasowego
Hoa Dessoulavy-Śliwińska, adwokat, specjalizuje się w prawie karnym gospodarczym i skarbowym oraz prawie medycznym i farmaceutycznym. Specjalista w zakresie public relation i komunikacji strategicznej.
Zarządzanie emocjami w kryzysie
- Znaczenie emocji w komunikacji.
- Formułowanie komunikatów z uwzględnieniem emocjonalnych różnic osobowościowych odbiorców.
- Panowanie nad emocjami przed kamerą - jak dobierać emocje do treści komunikatu i wzmacniać komunikat.
- Jak odpowiadać na niewygodne pytania i być w tym przekonującym.
- Jak przygotować się na sytuacje kryzysowe i przejść przez nie "suchą nogą".
Marcin Wanke, trener komunikacji interpersonalnej, andragog
Kontakt rzecznika prasowego szpitala i innych placówek ochrony zdrowia z dziennikarzami.
- Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzami
- Jak radzić sobie z pytaniami z „tezą”.
- Jak radzić sobie w sytuacji agresji ze strony dziennikarzy.
- Co zrobić by przebić się ze swoim komunikatem – techniki udzielania wypowiedzi.
- Co powinna zawiera informacja merytoryczna.
- Jak poradzićsobie w sytuacji pytaniaz zaskoczenia i tzw. „pustki w głowie”.
- Jak stworzyć materiał zgodny z naszymi intencjami.
- Rola autoryzacji w komunikacie pisanym.
- Jak przygotować się do udziału:
- w programie informacyjnym
- w konferencji prasowej
- w debacie
- w reportażu
10. Właściwy wybór miejsca w przypadku nagrania.
Sylwia Czerniak, dziennikarka, redaktorka związana między innymi z serwisami: Interia.pl, grywalizacja24.pl, magazynami: Praktyka Lekarska, Spa info, Kronika Miasta Łodzi
-
poprzez wypelnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy lub faxem. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas zgłoszenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby odbierającej.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia przed rozpoczęciem szkolenia ponosimy koszty w wysokości 100% ceny szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ ok. godz. 13.00 w dniu 12 maja 2017 r.
Formularz zgłoszenia