Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

« Wszystkie Wydarzenia

Doręczenia elektroniczne w publicznych zakładach opieki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Planowane zmiany, okresy przejściowe

3 stycznia | godz. 12:00 15:30


PROGRAM :

Zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 r. od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie o doręczeniach elektronicznych będą miały obowiązek korzystania z e-doręczeń. Od tego dnia publiczne zakłady opieki zdrowotnej  będą zobligowane do posiadania adresu do e-doręczeń, wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE). Obowiązek dotyczyć będzie także innych podmiotów niepublicznych, które prowadzą działalność gospodarczą wpisaną do KRS czy CEiDG.

Do podpisu do Prezydenta została skierowana ustawa zmieniająca ustaw o doręczeniach elektronicznych, która zawiera okres przejściowy. Ze szkolenia dowiedzą się Państwo jak doręczać korespondencję za pomocą doręczeń elektronicznych oraz jak będzie to wyglądać w 2025 r.

  1. Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne
    • Termin dla poszczególnych podmiotów publicznych i dla zakładów opieki zdrowotnej oraz innych podmiotów
    • Terminy dla podmiotów niepublicznych z którymi korespondujemy
    • Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy a kim podmiot niepubliczny. Jak będzie w praktyce, jakie obowiązki mają podmioty publiczne  a jakie podmioty niepubliczne. Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi
    • Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym czyli w trakcie 2025r. Obowiązki w 2025r. 
  2. Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne? Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne ? Czy możemy stosować doręczenia elektroniczne przez terminem wejścia w życie?. Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi.? Czy możliwe jest wysyłanie korespondencji za granicę ?
  3. Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
  4. Proponowane zmiany w ramach planu naprawczego w przepisach dotyczących doręczeń elektronicznych.
  5. Czym jest :
    • Adres do doręczeń elektronicznych – ADE
    • Skrzynka doręczeń – SD
    • Operator wyznaczony – OW
    • PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego
    • PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa
    • Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE – standardy
  6. Krajowy system edoręczeń – z jakich elementów się składa
  7. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w publicznych ZOZ-ach
    • Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych ( BAE)  dla PURDE, jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE, skutki wpisu do BAE, czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych
    • Zawarcie umowy na  świadczenie PURE z Pocztą Polską
    • Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE- zmiany techniczne w 2024r.
    • Doręczanie korespondencji masowej – zmiany techniczne w 2024r.
    • Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE
    • Integracja systemu kancelaryjnego( EZD)  z systemem OW ( edoręczeniami)
    • doręczanie korespondencji za pomocą PURDE-  kiedy dochodzi do faktycznego doręczenia
    • Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE ( dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji,)
    • OW( Poczta Polska)  jako właściciel i administrator skrzynki do doręczeń
    • Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń
    • Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń, zadania Administratora Skrzynki do Doręczeń
    • Dostęp do zasobów skrzynki
    • Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych
    • Archiwizacja korespondencji
    • Jak wygląda skrzynka do doręczeń – na przykładzie
    • Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń
    • Jak nadawać uprawnienia w SD
  8. Krok po kroku działanie aplikacji e doręczeń w praktyce, tworzenie wiadomości, wysyłanie wiadomości, odbieranie potwierdzeń, inne funkcjonalności nadawanie upoważnień, archiwizacja, foldery, role
  9. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH – Publicznej Usługi Hybrydowej
    • Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę aby nie została odrzucona przez OW – pocztę Polską- warunki dla przesyłek w ramach PUH.
    • Doręczanie przesyłek w ramach PUH – krok po kroku – Możliwe scenariusze przy realizacji PUH
    • Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe- Wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH
    • Czynności OW – Poczty Polskiej w ramach realizacji PUH
    • Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia
    • Dostępność dowodów w związku z realizacją PUH
    • Awers i rewers strony adresowej
    • Czas realizacji PUH
    • Niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa
    • PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych
  10. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH
  11. Ile za to zapłacimy?
    • Opłaty za PURDE
    • Opłaty za PUH
    • Kto jest zwolniony z opłat
    • Wystawianie faktur
    • Naliczanie odsetek
  12. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach – planowane zmiany w przepisach ( projekt ustawy) dotyczących doręczeń przez EPUAP korespondencji nadawanej przez podmioty niepubliczne.
  13. Czy podmiot publiczny musi mieć EZD aby korzystać z Doręczeń Elektronicznych – planowane zmiany – obowiązek posiadania EZD od 2028r.
  14. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE – na czym polegają, kogo dotyczą, zasady, czy możliwe jest doręczenie korespondencji od pomiotu niepublicznego do publicznego, przykłady w przypadku prowadznia postępowań administracyjnych przez organy
  15. Czy możliwa jest rezygnacja z  usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
  16. Planowane zmiany w doręczeniach elektronicznych w 2024r.- planowane obowiązywanie  od stycznia 2025r.  Projekt ustawy nowelizującej. Okres przejściowy. Jak to wpłynie na doręczanie korespondencji
  17. Dyskusja.

Prowadzący: Ewa Plesnarowicz-Durska

Radca prawny, ekspert  specjalizujący się w dostępności, ochronie danych osobowych i prawie administracyjnym. Trenerka z kilkunastoletnim doświadczeniem, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy. Świadczy pomoc prawną dla spółek prawa handlowego, jednostek samorządu terytorialnego, i innych instytucji.

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
3 stycznia 2025
MIEJSCE:
Online godz. 12:00-15:30

Cena uczestnictwa:

CENA:
540 zł/os. (netto)

Cena obejmuje:

udział 1 osoby, materiały szkoleniowe.

*CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.

Zgłoszenia:

  • Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
  • E-mail: pce@pce.com.pl

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

DODATKOWE INFORMACJE :

Wymagania techniczne:

  1. Głośnik  /  lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
  2. Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
  3. Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać

Formularz zgłoszenia