Wczytywanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

I Konferencja Zdarzenia Niepożądane w Praktyce Podmiotów Leczniczych

„Jak skutecznie wdrażać standard akredytacyjny BP 1.4 – poprawa jakości i bezpieczeństwo pacjenta”

16 stycznia, 2026 | godz. 09:00 15:15


PRELEGENCI:

Agnieszka Pietraszewska-Macheta

Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości.

Violetta Matecka

Ekspert ds. jakości w podmiotach medycznych, doradca w procesach medycznych i wieloletni nauczyciel w kształceniu kadr dla systemu ochrony zdrowia. Pełnomocnik ds. akredytacji i jakości w USK w Poznaniu oraz Wielospec. Szpitalu Miejskim im. Strusia w Poznaniu.

Agnieszka Gibalska-Dembek

Metanoia Med – bezpiecznie po zdarzeniach. 
Mentoring Team coaching Szkolenia.

Zuzanna Rohn

Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Matki i Dziecka ds. wdrożenia EDM i obsługi pacjenta, Pełnomocnik Dyrektora ds. praw pacjenta, Doświadczona menadżerka, trenerka umiejętności zarządczych, ekspert w obszarze zarządzania zespołem, rozwoju osobistego, motywowania i komunikacji.

Mateusz Kępa

prawnik, ekspert prawa medycznego. W latach 2015–2020 pełnił funkcję Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.

Celem  konferencji jest:

  • Wzmocnienie kultury bezpieczeństwa pacjenta poprzez praktyczne podejście do analizy zdarzeń niepożądanych.
  • Przygotowanie uczestników do skutecznego wdrażania standardu akredytacyjnego BP 1.4 – analiza zdarzeń niepożądanych i potencjalnych.
  • Doskonalenie umiejętności zespołowej analizy zdarzeń i wdrażania działań naprawczych.
  • Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych liderów – jak rozmawiać o błędach i budować bezpieczeństwo psychologiczne w zespole.
  • Poznanie narzędzi zapobiegania błędom i poprawy jakości opieki w codziennej praktyce klinicznej.

Efekt końcowy dla uczestników:

  • Wiedzą, jak analizować zdarzenia niepożądane w zespole i jak dokumentować ten proces zgodnie ze standardem akredytacyjnym.
  • Potrafią rozmawiać o błędach i wnioskach z analizy w sposób wspierający, nieobwiniający.
  • Zyskują gotowe narzędzia i scenariusze do wdrożenia w swoim oddziale.
  • Wzmacniają postawę lidera bezpieczeństwa – osoby, która potrafi przekuć zdarzenie w realną poprawę jakości opieki.

Zapraszamy:

  • pielęgniarki oddziałowe, pielęgniarki koordynujące, liderów zespołów medycznych, pełnomocników ds. jakości.

PROGRAM:

09:00rejestracja
09:15-09:25rozpoczęcie
09:25-09:45Wykład inauguracyjny: „Dlaczego analiza zdarzeń niepożądanych jest fundamentem kultury bezpieczeństwa pacjenta”
Agnieszka Pietraszewska-Macheta
09:45-11:15Warsztat praktyczny: Od zdarzenia do analizy – jak to zrobić dobrze?” Violetta Matecka
* Co to jest zdarzenie niepożądane?
* Jak kwantyfikować ryzyko?
* Jak przeprowadzić analizę wewnętrzną ZN w zespole?
* Jak się do tego zabrać od A do Z
* Analiza zdarzenia w praktyce – narzędzia analizy przyczyn źródłowych, wyciąganie wniosków i formułowanie działań naprawczych
11:15-11:45przerwa, poczęstunek lunchowy
11:45-12:30„Kultura sprawiedliwego traktowania” – mikro warsztat Agnieszka Gibalska-Dembek
* Kultura sprawiedliwego traktowania w ochronie zdrowia
* Klasyfikacja błędów medycznych w praktyce
12:30-13:15„Bezpieczeństwo psychologiczne – jak bezpiecznie rozmawiać o błędach” Zuzanna Rohn
* Budowanie zaufania w zespole, reagowanie na błędy i porażki, rozmowa o zdarzeniach
13:15-13:35przerwa kawowa
13:35-14:15„Konsekwencje prawne zgłaszania zdarzeń niepożądanych fakty i mity” Mateusz Kępa
14:15-15:00„Protokoły komunikacyjne zmniejszające ryzyko błędu”  Zuzanna Rohn
* Praktyczne zastosowanie narzędzi: SBAR, CUS, CLC, DESC.
* Ćwiczenia w komunikacji między personelem w sytuacjach krytycznych
15:00-15:15Podsumowanie i zakończenie

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
16 stycznia 2026
Zachęcamy do rezerwacji noclegów z 15 na 16 stycznia
MIEJSCE:
Warszawa, Hotel Lord, Aleja Krakowska 218

Ceny uczestnictwa:

Cena przy zgłoszeniach do 15 grudnia:
920 zł/os. (brutto)
Cena przy zgłoszeniach od 16 grudnia:
1020 zł/os. (brutto)
Przy zgłoszeniach powyżej 2 osób z tej samej jednostki rabat 10%

* CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA

Cena obejmuje:

udział, materiały konferencyjne, poczęstunek lunchowy, przerwy kawowe

Pokoje do rezerwacji indywidualnej:

Zapraszamy do rezerwacji noclegów z 15/16 stycznia w Hotelu Lord. Rezerwacji można dokonać w recepcji hotelowej pod numerem telefonu +48 22 574 20 20(50) lub pod adresem mailowym recepcja@hotellord.pl
Na hasło: Polskie Centrum Edukacji ceny specjalne.
Ceny pokoi ze śniadaniem:
351,00 zł – pokój jednoosobowy
370,50 zł – pokój podwójny do pojedynczego wykorzystania
435,50 zł – pokój dwuosobowy
W przypadku braku miejsc zachęcamy do skorzystania z hoteli w bezpośrednim sąsiedztwie:
– B&B Hotel Warszawa-Okęcie, Aleja Krakowska 193
– Arche Hotel Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1
– Arche Hotel Geologiczna, ul. Geologiczna 4
– Golden Tulip, Aleja Krakowska 235

Zgłoszenia:

  • Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
  • E-mail: pce@pce.com.pl

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

Formularz zgłoszeniowy

Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatniku, dane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.