Wczytywanie Wydarzenia
  • wydarzenie już minęło.

« Wszystkie Wydarzenia

Wszystko o środkach trwałych dla niefinansistów w ochronie zdrowia – ONLINE

– czyli gospodarka majątkowa w optyce pracowników działów technicznych podmiotów leczniczych

11 września | godz. 10:00 15:00


PROGRAM:

  1. Formalno-prawne aspekty gospodarki majątkowej
    • definicje majątkowe wynikające z ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych
    • amortyzacja bilansowa i podatkowa: zasady i różnice
    • Klasyfikacja Środków Trwałych
    • Krajowe Standardy Rachunkowości (KSR 5 „Leasing, najem i dzierżawa”, KSR 11 „Środki trwałe”)
  2. Wewnętrzne regulacje jednostki w zakresie gospodarki majątkowej podmiotu leczniczego
    • polityka rachunkowości – jakie regulacje w obszarze majątkowym powinna zawierać
    • ewidencja majątkowa i dokumentacja operacji związanych z majątkiem – rola pracowników technicznych
    • kompetencje podmiotu tworzącego spzoz w zakresie gospodarowania majątkiem
  3. Ewidencja majątku trwałego i jego wycena na dzień bilansowy
    • dokumentacja ruchu środków trwałych w jednostce: OT, PT, LT ….
    • proces inwestycyjny – jakie jego elementy tworzą „środek trwały w budowie”, kiedy powstaje odrębny składnik majątku, jak długo może trwać inwestycja,
    • remont a ulepszenie środka trwałego (budynku) – jak właściwie identyfikować charakter prac
    • instalacje, budowle, części – ich identyfikacja dla potrzeb ewidencji majątkowej
    • informatyzacja oraz wartości niematerialne i prawne w podmiocie leczniczym
  4. Wybrane zagadnienia CASE STUDY:
    • środek trwały w budowie – zaniechanie inwestycji, inwestycja w obcym środku trwałym, odrębne środki trwałe w inwestycji – postępowanie, dokumentacja,
    • dostosowanie oddziału szpitalnego do wymogów Rozporządzenia MZ w sprawie wymogów dla pomieszczeń podmiotu leczniczego – remont czy ulepszenie 
    • drukarki, głowice USG, inne części – elementy składowe, dodatkowe czy peryferyjne;
  5. Źródła finansowania procesów inwestycyjnych, i ich wpływ na płynność finansową i wynik jednostki
    • własne i obce źródła finansowania inwestycji
    • inwestycja finansowana z dotacji – szczególne zasady
    • kredyt, leasing czy dzierżawa – jak ustalić co się bardziej opłaca?
  6. Konsultacje w tematyce szkolenia

Prowadzący: Zuzanna Świerc

magister ekonomii, doświadczony menedżer finansowy ochrony zdrowia, b. dyrektor Biura Księgowości i Główny Księgowy w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, b. dyrektor Biura Księgowości i Główny Księgowy Centrali NFZ, kierowała finansami szpitali prowadzonych w formie SPZOZ jak i spółek prawa handlowego, m. in. Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA, specjalistka w zakresie gospodarki finansowej podmiotów leczniczych, doktorantka SGH w Warszawie. Praktyk w obszarze finansów publicznych. Certyfikowany biegły księgowy, ekspert, audytor i kontroler w jednostkach ochrony zdrowia. Wykładowca i trener kadry finansowej i zarządzającej podmiotów leczniczych. Autorka publikacji w czasopismach i portalach branżowych dla księgowych i finansistów w ochronie zdrowia.

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
11 września 2025
MIEJSCE:
Online godz. 10:00-15:00

Cena uczestnictwa:

CENA:
650 zł/os. (netto)

Cena obejmuje:

udział 1 osoby, materiały szkoleniowe.

*CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.

Zgłoszenia:

  • Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
  • E-mail: pce@pce.com.pl

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

DODATKOWE INFORMACJE :

Wymagania techniczne:

  1. Głośnik  /  lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
  2. Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
  3. Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać

Formularz zgłoszeniowy

Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatniku, dane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.