- wydarzenie już minęło.
Wszystko o środkach trwałych dla niefinansistów w ochronie zdrowia – ONLINE
– czyli gospodarka majątkowa w optyce pracowników działów technicznych podmiotów leczniczych
11 września | godz. 10:00 – 15:00
PROGRAM:
- Formalno-prawne aspekty gospodarki majątkowej
- definicje majątkowe wynikające z ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych
- amortyzacja bilansowa i podatkowa: zasady i różnice
- Klasyfikacja Środków Trwałych
- Krajowe Standardy Rachunkowości (KSR 5 „Leasing, najem i dzierżawa”, KSR 11 „Środki trwałe”)
- Wewnętrzne regulacje jednostki w zakresie gospodarki majątkowej podmiotu leczniczego
- polityka rachunkowości – jakie regulacje w obszarze majątkowym powinna zawierać
- ewidencja majątkowa i dokumentacja operacji związanych z majątkiem – rola pracowników technicznych
- kompetencje podmiotu tworzącego spzoz w zakresie gospodarowania majątkiem
- Ewidencja majątku trwałego i jego wycena na dzień bilansowy
- dokumentacja ruchu środków trwałych w jednostce: OT, PT, LT ….
- proces inwestycyjny – jakie jego elementy tworzą „środek trwały w budowie”, kiedy powstaje odrębny składnik majątku, jak długo może trwać inwestycja,
- remont a ulepszenie środka trwałego (budynku) – jak właściwie identyfikować charakter prac
- instalacje, budowle, części – ich identyfikacja dla potrzeb ewidencji majątkowej
- informatyzacja oraz wartości niematerialne i prawne w podmiocie leczniczym
- Wybrane zagadnienia CASE STUDY:
- środek trwały w budowie – zaniechanie inwestycji, inwestycja w obcym środku trwałym, odrębne środki trwałe w inwestycji – postępowanie, dokumentacja,
- dostosowanie oddziału szpitalnego do wymogów Rozporządzenia MZ w sprawie wymogów dla pomieszczeń podmiotu leczniczego – remont czy ulepszenie
- drukarki, głowice USG, inne części – elementy składowe, dodatkowe czy peryferyjne;
- Źródła finansowania procesów inwestycyjnych, i ich wpływ na płynność finansową i wynik jednostki
- własne i obce źródła finansowania inwestycji
- inwestycja finansowana z dotacji – szczególne zasady
- kredyt, leasing czy dzierżawa – jak ustalić co się bardziej opłaca?
- Konsultacje w tematyce szkolenia
Prowadzący: Zuzanna Świerc
magister ekonomii, doświadczony menedżer finansowy ochrony zdrowia, b. dyrektor Biura Księgowości i Główny Księgowy w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, b. dyrektor Biura Księgowości i Główny Księgowy Centrali NFZ, kierowała finansami szpitali prowadzonych w formie SPZOZ jak i spółek prawa handlowego, m. in. Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA, specjalistka w zakresie gospodarki finansowej podmiotów leczniczych, doktorantka SGH w Warszawie. Praktyk w obszarze finansów publicznych. Certyfikowany biegły księgowy, ekspert, audytor i kontroler w jednostkach ochrony zdrowia. Wykładowca i trener kadry finansowej i zarządzającej podmiotów leczniczych. Autorka publikacji w czasopismach i portalach branżowych dla księgowych i finansistów w ochronie zdrowia.
Informacje o wydarzeniu
- TERMIN:
- 11 września 2025
- MIEJSCE:
- Online godz. 10:00-15:00
Cena uczestnictwa:
- CENA:
- 650 zł/os. (netto)
Cena obejmuje:
udział 1 osoby, materiały szkoleniowe.
*CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.
Zgłoszenia:
- Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
- E-mail: pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
DODATKOWE INFORMACJE :
Wymagania techniczne:
- Głośnik / lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
- Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
- Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać
Formularz zgłoszeniowy
Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatniku, dane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.


