XXI Ogólnopolskie Szkolenie Księgowych i Działów Finansowych w podmiotach leczniczych – GDAŃSK
11 czerwca – 13 czerwca
I Plan finansowy, program naprawczy w podmiotach leczniczych.
(wymagany laptop)
Program naprawczy
Omówienie proponowanych zmian w przepisach w zakresie sporządzania programu naprawczego (Projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw)
- terminy i uwarunkowania sporządzenia programu,
- zasady dotyczące obowiązku sporządzenia programu naprawczego
- obligatoryjny zakres danych w programie naprawczym,
- obowiązek opiniowania i zajęcia stanowiska co do oceny programu przez wyznaczone jednostki zewnętrzne,
- procedura zatwierdzenia dokumentu,
- obowiązek sporządzenia programu naprawczego dla podmiotów leczniczych w formie spółek,
- rola Agencji Oceny Technologii medycznej i Taryfikacji w zakresie przetwarzania danych.
Plan finansowy
- podstawy prawne opracowania planu finansowego
- obowiązek jego sporządzenia przez SP ZOZ,
- sporządzanie korekt do planu,
- wykonanie planów
- procedura tworzenia planu – określenie przez podmioty jego formalnego trybu przygotowywania – zakres danych, terminy, osoby odpowiedzialne za dany obszar – zgodnie z obowiązującymi elementami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych- przykładowy wzór regulaminu
Praktyczne SPORZADZANIE SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO ORAZ TWORZENIE ANALIZ RENTOWNOŚCI OPK Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI EXCEL (automatyczna zmiana danych, korzystanie z poleceń znajdź i zamień, Zastosowanie funkcji EXCEL m.in. WYSZUKAJ.PIONOWO(), SUMA.JEŻELI(), ZŁĄCZ.TEKST(), ZAOKR(), ADR.POŚR(),
(wymagany laptop)
II Środki trwałe i ich ewidencja
- Zasady ewidencji i amortyzacji środków trwałych oraz WNiP wynikające z ustaw o rachunkowości, działalności leczniczej, podatku dochodowego od osób
prawnych oraz KSR. - Ustalenie wartości początkowej środków trwałych oraz stosowanie uproszczeń w amortyzacji.
- Źródła finansowania środków trwałych i WNiP w podmiotach leczniczych (dotacje, darowizny, kredyty i pożyczki, leasing, inne źródła finansowania).
- Modernizacje a remonty środków trwałych.
- Amortyzacja bilansowa i podatkowa (zasady, różnice, ewidencja)
- Inwentaryzacja środków trwałych:
- metody i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
- odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji,
- wycena oraz rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych.
- Zasady ewidencji środków trwałych – leasing finansowy i operacyjny.
- Środki trwałe w budowie (inwestycje)
- zasady ewidencji środków trwałych w budowie,
- rodzaj kosztów zaliczonych do kosztów inwestycji.
III Aktualne zagadnienia w prawie podatkowym istotne dla podmiotów leczniczych
Aktualności dotyczące przepisów o podatkach dochodowych
- Zmiany w przepisach podatku dochodowego od osób prawnych istotne dla podmiotów leczniczych.
- Koszty uzyskania przychodów uznane za niezwiązane z działalnością leczniczą – najnowsze interpretacje i orzeczenia
- Przychody i koszty dotyczące nadwykonań ratujących i nieratujących życia – rozliczenie w prawie podatkowym i bilansowym
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego
- JPK-KR-PD i JPK-ŚT – kiedy zacząć i jak najlepiej przygotować się do raportowania – zagadnienia praktyczne
Zmiany w przepisach podatku dochodowego od osób fizycznych:
Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po kolejnych ustawach zmieniających wprowadzonych w roku 2025.
Zmiany w innych przepisach – prawo o przedsiębiorcach, KKS, OP, ustawie o podatkach i opłatach lokalnych
- Podatek od nieruchomości – zagadnienia praktyczne dotyczące podmiotów leczniczych
- Kodeks Karny Skarbowy
- Ordynacja podatkowa
Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT w roku 2025:
- Nowe rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące zwolnień z obowiązku rejestrowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej obowiązujące w latach 2025-2027. Omówienie zmian w stosunku do poprzedniego rozporządzenia w tym obszarze
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku od towarów i usług
- Co dalej z KSeF – planowany harmonogram wdrożenia systemu i praktyczne zagadnienia związane z wdrożeniem systemu.
Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja
Prowadzący:
Małgorzata Mazurkiewicz
Biegły rewident, prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości; członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, autor wielu zadań i pytań z zakresu podatkowego.
Katarzyna Dankowska
Ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej. Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
Informacje o wydarzeniu
- TERMIN:
-
11 czerwca 2025 – 13 czerwca 2025
Rozpoczęcie 11 czerwca ok. godz. 12:30
Zakończenie 13 czerwca ok. godz. 11:00. - MIEJSCE:
- Gdańsk, Hotel Sadova ul. Łąkowa 60
Cena uczestnictwa:
- CENA:
- 1650 zł/os. netto
Cena obejmuje:
udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały edukacyjne w formie elektronicznej, przerwy kawowe, obiadokolacje, lunch, poczęstunek.
Ceny zakwaterowania:
- Cena nocegu w pokoju 2-osobowym:
- 490 zł/os (brutto) za cały pobyt
- Cena nocegu w pokoju 1-osobowym:
- 840 zł/os (brutto) za cały pobyt
* CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.
Zgłoszenia:
- Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
- E-mail: pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.