Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

XXI Ogólnopolskie Szkolenie Księgowych i Działów Finansowych w podmiotach leczniczych – GDAŃSK

11 czerwca 13 czerwca


I   Plan finansowy, program naprawczy w podmiotach leczniczych.

(wymagany laptop)

Program naprawczy

Omówienie proponowanych zmian w przepisach w zakresie sporządzania programu naprawczego (Projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw)

  1. terminy  i uwarunkowania sporządzenia programu,
  2. zasady dotyczące obowiązku sporządzenia programu naprawczego
  3. obligatoryjny zakres danych w programie naprawczym,
  4. obowiązek opiniowania i zajęcia stanowiska co do oceny programu przez wyznaczone jednostki zewnętrzne,
  5. procedura zatwierdzenia dokumentu,
  6. obowiązek sporządzenia programu naprawczego dla podmiotów leczniczych w formie spółek,
  7. rola Agencji Oceny Technologii medycznej i Taryfikacji w zakresie przetwarzania danych.

Plan finansowy

  1. podstawy prawne opracowania planu finansowego
  2. obowiązek jego sporządzenia przez SP ZOZ,
  3. sporządzanie korekt do planu,
  4. wykonanie planów
  5. procedura tworzenia planu – określenie przez podmioty jego formalnego trybu przygotowywania – zakres danych, terminy, osoby odpowiedzialne za dany obszar – zgodnie z obowiązującymi elementami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych- przykładowy wzór regulaminu

Praktyczne  SPORZADZANIE SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO ORAZ TWORZENIE ANALIZ RENTOWNOŚCI OPK  Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI EXCEL (automatyczna zmiana danych, korzystanie z poleceń znajdź i zamień, Zastosowanie funkcji EXCEL m.in. WYSZUKAJ.PIONOWO(), SUMA.JEŻELI(), ZŁĄCZ.TEKST(), ZAOKR(), ADR.POŚR(),

(wymagany laptop)

II     Środki trwałe i ich ewidencja

  1. Zasady ewidencji i amortyzacji środków trwałych oraz WNiP  wynikające z ustaw o rachunkowości, działalności leczniczej, podatku dochodowego od osób
    prawnych oraz KSR.
  2. Ustalenie wartości początkowej środków trwałych oraz stosowanie uproszczeń w amortyzacji.
  3. Źródła finansowania środków trwałych i WNiP w podmiotach leczniczych (dotacje, darowizny, kredyty i pożyczki, leasing, inne źródła finansowania).
  4. Modernizacje a remonty środków trwałych.
  5. Amortyzacja bilansowa i podatkowa (zasady, różnice, ewidencja)
  6. Inwentaryzacja środków trwałych:
  7. metody i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
  8. odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji,
  9. wycena oraz rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych.
  10. Zasady ewidencji środków trwałych – leasing finansowy i operacyjny.
  11. Środki trwałe w budowie (inwestycje)
  12. zasady ewidencji środków trwałych w budowie,
  13. rodzaj kosztów zaliczonych  do kosztów inwestycji.

III Aktualne zagadnienia w prawie podatkowym istotne dla podmiotów leczniczych 

Aktualności dotyczące przepisów o podatkach dochodowych

  1. Zmiany w przepisach podatku dochodowego od osób prawnych  istotne dla podmiotów leczniczych.
  2. Koszty uzyskania przychodów uznane za niezwiązane z działalnością leczniczą – najnowsze interpretacje i orzeczenia
  3. Przychody i koszty dotyczące nadwykonań ratujących i nieratujących życia – rozliczenie w prawie podatkowym i bilansowym
  4. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego
  5. JPK-KR-PD i JPK-ŚT  –  kiedy zacząć i jak najlepiej przygotować się  do  raportowania  – zagadnienia praktyczne

Zmiany w przepisach podatku dochodowego od osób fizycznych:

Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po kolejnych ustawach zmieniających wprowadzonych w roku 2025.

Zmiany w innych przepisach – prawo o przedsiębiorcach, KKS, OP, ustawie o podatkach i opłatach lokalnych

  1. Podatek od nieruchomości – zagadnienia praktyczne dotyczące podmiotów leczniczych
  2. Kodeks Karny Skarbowy
  3. Ordynacja podatkowa

Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT w roku 2025:

  1. Nowe rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące zwolnień z obowiązku rejestrowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej obowiązujące w latach 2025-2027. Omówienie zmian w stosunku do poprzedniego rozporządzenia w tym obszarze
  2.  Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku od towarów i usług
  3. Co dalej z KSeF – planowany harmonogram wdrożenia systemu i praktyczne zagadnienia związane z wdrożeniem systemu.

Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

Prowadzący:

Małgorzata Mazurkiewicz
Biegły rewident, prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości; członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, autor wielu zadań i pytań z zakresu podatkowego.

Katarzyna Dankowska
Ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej. Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
11 czerwca 2025 – 13 czerwca 2025
Rozpoczęcie 11 czerwca ok. godz. 12:30
Zakończenie 13 czerwca ok. godz. 11:00.
MIEJSCE:
Gdańsk, Hotel Sadova ul. Łąkowa 60

Cena uczestnictwa:

CENA:
1650 zł/os. netto

Cena obejmuje:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały edukacyjne w formie elektronicznej, przerwy kawowe, obiadokolacje, lunch, poczęstunek.

Ceny zakwaterowania:

Cena nocegu w pokoju 2-osobowym:
490 zł/os (brutto) za cały pobyt
Cena nocegu w pokoju 1-osobowym:
840 zł/os (brutto) za cały pobyt

* CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA, UNIWERSYTETÓW I SZKÓŁ WYŻSZYCH MEDYCZNYCH.

Zgłoszenia:

  • Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
  • E-mail: pce@pce.com.pl

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

Formularz zgłoszenia