Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

« Wszystkie Wydarzenia

Zamknięcie roku finansowego w podmiotach leczniczych – KIELCE

2 grudnia 5 grudnia


PROGRAM :

Podatkowe zamknięcie roku w podmiotach leczniczych 

I. Aktualne zagadnienia i obowiązki  wynikające z przepisów ustawy o CIT:

  1. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego.
  2. Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze  związane z zamknięciem roku podatkowego – omówienie i przykład sporządzenia zeznania rocznego CIT-8 w podmiocie leczniczym.
  3. Zmiany planowane na rok 2025 –  wprowadzenie obowiązku raportowania  struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – jak  najlepiej przygotować podmiot leczniczy do czekających zmian.

II. Aktualne zagadnienia i zmiany w przepisach ustawy o PIT:

  1. Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po zmianach wprowadzonych w roku  2024 r. m.in. minimalnego wynagrodzenia.
  2. Zmiana stawki najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny.
  3. Pracownicze świadczenia, ulgi i zwolnienia.
  4. Zmiany planowane na rok 2025 – m. in.  zmiana zasad określania wysokości  składki zdrowotnej, zmiana wysokości wolnej od PIT.

III. Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2024 i planowane na rok 2025 i 2026:

  1. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku VAT
  2. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku obrotowego w obszarze kont służących rozliczeniom VAT
  3. Zmiany dotyczące obligatoryjnego KSeF planowane przez MF:
    • modyfikacja struktury logicznej e-faktury, m.in. w zakresie zasad wskazywania terminu płatności,
    • możliwość przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
    • możliwość wystawiania faktur do 450 zł poza KSeF,
    • stosowanie trybu off-line w okresie przejściowym,
    • dwuetapowy termin wejścia w życie tj. 1 lutego 2026 r. dla podatników, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2025 r. 200 mln zł oraz1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników

IV. Aktualności dotyczące podmiotów leczniczych zawarte w przepisach innych ustaw :

  1. Ordynacja podatkowa
  2. Podatek od nieruchomości
  3. Kodeks Karny Skarbowy
  4. Ustawa o ochronie sygnalistów

V. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

Księgowe zamknięcie roku 2024 oraz inne obowiązki sprawozdawcze w podmiotach leczniczych

  1. Istotne zmiany w 2024 r. w funkcjonowaniu podmiotów leczniczych.
  2. Zasady prowadzenia rachunkowości i sporządzania rocznego sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych w świetle ustawy o rachunkowości i innych aktów prawnych.
  3. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku.
  4. Podstawy prawne opracowania planu finansowego – obowiązek jego sporządzenia przez SP ZOZ, sporządzanie korekt do planu, terminy sporządzenia i składania sprawozdań z wykonania planu.
  5. Procedura tworzenia planu – określenie przez podmioty jego formalnego trybu przygotowywania, terminów  i osób odpowiedzialnych za dany obszar – zgodnie z siedmioma obowiązującymi elementami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych- przykładowy wzór regulaminu
  6. Założenia planistyczne  wraz przykładowym technicznym wykorzystaniem narzędzi programu excel do tworzenia planów i analiz.
  7. Zewnętrzne źródła finansowania – dotacje unijne, dotacje celowe, darowizny, leasing finansowy i operacyjny
  8. Polityka rachunkowości, w tym zmiany klasyfikacji zdarzeń zespołu „5” w związku z obowiązującym Rozporządzeniem RM dotyczącego zaleceń stosowania standardu rachunku kosztów;
  9. Inwentaryzacja – przygotowanie, przeprowadzenie oraz rozliczanie inwentaryzacji, w tym inwentaryzacja zapasów materiałów medycznych (leków), sprzętu medycznego oddanego w komis, obcych środków trwałych i  środków trwałych w budowie.
  10. Zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego wynikającego z ustawy o rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych,
  11. Informacja dodatkowa podmiotów leczniczych, w tym obejmująca dodatkowe informacje i objaśnienia z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych.
  12. Aktywa trwałe, w tym wycena środków trwałych, uproszczenia w ewidencjonowaniu środków trwałych, zbiorcze obiekty inwentarzowe, różnice między amortyzacją bilansową i podatkową,
  13. Tworzenie rezerw, odpisów aktualizujących i rozliczeń międzyokresowych w podmiotach leczniczych.
  14. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
  15. Rachunek przepływów pieniężnych  – omówienie korekt oraz różnic między łączną sumą pozycji bilansu a rachunkiem przepływów pieniężnych oraz interpretacja wyników – aspekty praktyczne.
  16. Zmiany w zakresie sprawozdawczości finansowej, wynikające z ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw.

Jakość organizacji pracy w zespole a sytuacje kryzysowe w podmiocie leczniczym

Warsztaty wyceny procedur medycznych


Prowadzący:

Małgorzata Mazurkiewicz
Biegły rewident, prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości; członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, autor wielu zadań i pytań z zakresu podatkowego.


Katarzyna Dankowska
Ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej. Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.

Zuzanna Rohn
Trenerka umiejętności zarządczych, ekspert w obszarze zarządzania zespołem, rozwoju osobistego, motywowania i komunikacji. Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Matki i Dziecka ds. wdrożenia EDM i obsługi pacjenta.

Urszula Skarżyńska
Pełnomocniczka Dyrektora ds. Organizacji Świadczeń Medycznych, IMiD w Warszawie.

  • prosimy o przywiezienie laptopów.

Informacje o wydarzeniu

TERMIN:
02 grudnia 2024 – 05 grudnia 2024
Rozpoczęcie 2 grudnia o godz. 15:00
Zakończenie 5 grudnia o godz. 10:00
MIEJSCE:
Kielce, Hotel Bińkowski, ul. Szczepaniaka 42

Cena uczestnictwa:

Cena:
1790 zł/os. (brutto)

Cena obejmuje:

udział, materiały, przerwy kawowe, obiady, kolacje.

Ceny zakwaterowania:

Cena nocegu w pokoju 2-osobowym:
630 zł/os. (brutto)
Cena nocegu w pokoju 1-osobowym:
1080 zł/os. (brutto)

* CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA

Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia  zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od  nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.

PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM

KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.

            32 1160 2202 0000 0000 2731 7659

na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.

Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.

Formularz zgłoszenia

Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatnikudane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.