Zamknięcie roku finansowego w podmiotach leczniczych – ONLINE
16 stycznia – 17 stycznia
PROGRAM :
Podatkowe zamknięcie roku w podmiotach leczniczych
I. Aktualne zagadnienia i obowiązki wynikające z przepisów ustawy o CIT:
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego.
- Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze związane z zamknięciem roku podatkowego – omówienie i przykład sporządzenia zeznania rocznego CIT-8 w podmiocie leczniczym.
- Zmiany planowane na rok 2025 – wprowadzenie obowiązku raportowania struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – jak najlepiej przygotować podmiot leczniczy do czekających zmian.
II. Aktualne zagadnienia i zmiany w przepisach ustawy o PIT:
- Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po zmianach wprowadzonych w roku 2024 r. m.in. minimalnego wynagrodzenia.
- Zmiana stawki najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny.
- Pracownicze świadczenia, ulgi i zwolnienia.
- Zmiany planowane na rok 2025 – m. in. zmiana zasad określania wysokości składki zdrowotnej, zmiana wysokości wolnej od PIT.
III. Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2024 i planowane na rok 2025 i 2026:
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku VAT
- Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku obrotowego w obszarze kont służących rozliczeniom VAT
- Zmiany dotyczące obligatoryjnego KSeF planowane przez MF:
- modyfikacja struktury logicznej e-faktury, m.in. w zakresie zasad wskazywania terminu płatności,
- możliwość przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
- możliwość wystawiania faktur do 450 zł poza KSeF,
- stosowanie trybu off-line w okresie przejściowym,
- dwuetapowy termin wejścia w życie tj. 1 lutego 2026 r. dla podatników, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2025 r. 200 mln zł oraz1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników
IV. Aktualności dotyczące podmiotów leczniczych zawarte w przepisach innych ustaw :
- Ordynacja podatkowa
- Podatek od nieruchomości
- Kodeks Karny Skarbowy
- Ustawa o ochronie sygnalistów
V. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja
Księgowe zamknięcie roku 2024 oraz inne obowiązki sprawozdawcze w podmiotach leczniczych
- Istotne zmiany w 2024 r. w funkcjonowaniu podmiotów leczniczych.
- Zasady prowadzenia rachunkowości i sporządzania rocznego sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych w świetle ustawy o rachunkowości i innych aktów prawnych.
- Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku.
- Podstawy prawne opracowania planu finansowego – obowiązek jego sporządzenia przez SP ZOZ, sporządzanie korekt do planu, terminy sporządzenia i składania sprawozdań z wykonania planu.
- Procedura tworzenia planu – określenie przez podmioty jego formalnego trybu przygotowywania, terminów i osób odpowiedzialnych za dany obszar – zgodnie z siedmioma obowiązującymi elementami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych- przykładowy wzór regulaminu
- Założenia planistyczne wraz przykładowym technicznym wykorzystaniem narzędzi programu excel do tworzenia planów i analiz.
- Zewnętrzne źródła finansowania – dotacje unijne, dotacje celowe, darowizny, leasing finansowy i operacyjny
- Polityka rachunkowości, w tym zmiany klasyfikacji zdarzeń zespołu „5” w związku z obowiązującym Rozporządzeniem RM dotyczącego zaleceń stosowania standardu rachunku kosztów;
- Inwentaryzacja – przygotowanie, przeprowadzenie oraz rozliczanie inwentaryzacji, w tym inwentaryzacja zapasów materiałów medycznych (leków), sprzętu medycznego oddanego w komis, obcych środków trwałych i środków trwałych w budowie.
- Zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego wynikającego z ustawy o rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych,
- Informacja dodatkowa podmiotów leczniczych, w tym obejmująca dodatkowe informacje i objaśnienia z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych.
- Aktywa trwałe, w tym wycena środków trwałych, uproszczenia w ewidencjonowaniu środków trwałych, zbiorcze obiekty inwentarzowe, różnice między amortyzacją bilansową i podatkową,
- Tworzenie rezerw, odpisów aktualizujących i rozliczeń międzyokresowych w podmiotach leczniczych.
- Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
- Rachunek przepływów pieniężnych – omówienie korekt oraz różnic między łączną sumą pozycji bilansu a rachunkiem przepływów pieniężnych oraz interpretacja wyników – aspekty praktyczne.
- Zmiany w zakresie sprawozdawczości finansowej, wynikające z ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw.
Prowadzący:
Małgorzata Mazurkiewicz
Biegły rewident, prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości; członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, autor wielu zadań i pytań z zakresu podatkowego.
Katarzyna Dankowska
Ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej. Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
Informacje o wydarzeniu
- TERMIN:
-
16 stycznia – 17 stycznia 2025
Czas trwania zajęć w dniu 16 stycznia godz. 10:00-16:00
Czas trwania zajęć w dniu 17 stycznia godz. 10:00-16:00 - MIEJSCE:
- Online
Cena uczestnictwa:
- Cena:
- 990 zł/os. (netto)
Cena obejmuje:
udział, materiały.
* CENY OBOWIĄZUJĄ WYŁĄCZNIE DLA PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OCHRONY ZDROWIA
Zgłoszenia:
- Poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego poniżej
- E-mail: pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UIŚCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Dąbrowska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
DODATKOWE INFORMACJE :
Wymagania techniczne:
- Głośnik / lub słuchawki – niezbędny by słyszeć wykładowcę
- Mikrofon – przyda się jeśli będziemy chcieli zabrać głos, zadać pytanie (pytania będzie też można pisać na chacie)
- Kamera – jeśli zabierając głos będziemy chcieli się pokazać
Formularz zgłoszenia
Wypełnij formularz w 3 krokach: 1. Podaj dane uczestnika > 2. Podaj miejsce pracy > 3. Ostatnia zakładka, to informacje o płatniku, dane do faktury oraz (opcjonalnie) dane osoby zgłaszającej, jeśli nie jest to uczestnik. Na końcu pozostaje zaznaczenie wymaganych zgód, ewentualnych dodatków i formularz jest gotowy do wysłania.