Data: 03 grudzień 2018
I. Sprawozdanie finansowe podmiotów leczniczych
1. Zmiany ustawy o rachunkowości obowiązujące od 1 października 2018r. wprowadzone ustawą z dnia 26 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw – omówienie wprowadzonych zmianą ustawy o rachunkowości i ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym obowiązków dla podmiotów leczniczych (w tym SPZOZ) mających zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzanych za rok obrotowy 2018.
2. Sprawozdanie finansowe podmiotów leczniczych za 2018r. w świetle regulacji ustawy o rachunkowości, z uwzględnieniem przepisów ustawy o działalności leczniczej:
- Obowiązki związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych na dzień kończący rok obrotowy.
- Ogólne zasady sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych w tym SPZOZ (bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu własnym, rachunku przepływówpieniężnych oraz informacji dodatkowej).
- Ogólne zasady wyceny aktywów i pasywów jednostki oraz ustalanie wyniku finansowegopodmiotów leczniczych (w tym
- Aktywa trwałe wycena i prezentacja z uwzględnieniem problematyki nieruchomości
- Aktywa obrotowe wycena i prezentacja w tym problematyka odpisów aktualizujących.
- Fundusze własne podmiotów leczniczych (w tym SPZOZ - zasady kształtowania się funduszu założycielskiego i funduszu zakładu.
- Rezerwy i zobowiązania, kredyty, pożyczki, fundusze specjalne oraz rozliczenia międzyokresowe.
- Rachunek zysków i stratz uwzględnieniem specyfiki gospodarki finansowej podmiotów leczniczych (w tym . Prezentacja przychodów i kosztów.
- Zestawienia zmian w funduszu własnym podmiotów leczniczych (w tym
- Informacja dodatkowa podmiotów leczniczych (w tym obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych (w tym
- „Kalendarz księgowego” dotyczący prac związanych ze sprawozdaniem finansowym 2018.
3. Rachunek kosztów w podmiotach leczniczych -rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2015 r. w sprawie zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów u świadczeniodawców – omówienie wybranych zagadnień.
4. Dyskusja nad wybranymi tematami i aktualnymi problemami z uwzględnieniem specyfiki gospodarki podmiotów leczniczych.
II. Aktualne zagadnienia związane z rozliczaniem VAT CIT i PIT
I. Rozliczenia VAT w roku 2018
1. Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku obrotowego – weryfikacja rozliczeń VAT:
- Rozpoznawanie obowiązku podatkowego oraz zasady fakturowania na tle obecnej praktyki organów podatkowych
- Moment rozpoznawania faktur korygujących w rozliczeniach VAT
- Refakturowanie kosztów – zasady, zagadnienia praktyczne
- Terminy ewidencjonowania i rozliczania VAT w zakupach rozliczanych w mechanizmie odwróconego obciążenia:
- wykazywanie podatku należnego,
- zasady ujmowania w księgach i rozliczeniach podatku naliczonego,
- konsekwencje zbyt późnego otrzymania faktur,
- zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego VAT - brak możliwości dokonania korekty wstecznej i konsekwencje odsetkowe,
- Rozliczanie VAT strukturą – weryfikacja rocznego współczynnika proporcji
- Organizacja systemu rachunkowości dla celów rozliczania VAT strukturą
- Ujmowanie faktur zakupu we właściwych rejestrach zakupu w celu rozliczenia VAT strukturą
- Weryfikacja prawidłowości i kompletności rozliczeń VAT w roku obrotowym – zagadnienia praktyczne
- Ujmowanie VAT w księgach rachunkowych i sprawozdaniu finansowym
2. Kasy rejestrujące w roku 2018 i 2019 – jak przygotować się zmian w przepisach
3. Mechanizm podzielonej płatności (split payment) - jako instytucja uszczelniania poboru podatku VAT po 6 miesiącach obowiązywania – omówienie aktualnych zagadnień, problemów doświadczeń podatników.
4. Pozostałe zmiany w VAT w roku 2018 r.:
- Zmiana definicji pierwszego zasiedlenia
- NIP na paragoniei nowe zasady wystawiania faktur VAT i nowe sankcje w VAT
- Wykreślenie podatników z rejestru VAT
- Zwrot w terminie 25 dni
5. Zmiany w przepisach Ordynacji podatkowej i innych aktach prawnych istotne z punktu widzenia rozliczania podatku VAT (wybrane zagadnienia).
- Należyta staranność jako warunek odliczenia podatku VAT.
- E-kasa i Jednolity Plik Kontrolny dla paragonów fiskalnych.
- Biała i czarna lista podatników VAT prowadzona przez Szefa KAS na stronie BIP Ministerstwa Finansów i jej wpływ na ryzyko rozliczeń podatkowych.
- System STIR do analizy „podejrzanych” transakcji w systemach płatniczych i możliwość blokowania rachunków bankowych podatników.
6. Omówienie aktualnego orzecznictwa i praktyki skarbowej w obszarze działania podmiotów leczniczych.
II. Omówienie istotnych zagadnień w rozliczeniach CIT i PIT w roku 2018 :
- Rozliczanie świadczeń ponadlimitowych w podmiotach leczniczych,
- Korygowanie przychodów i kosztów w rozliczeniach podatku dochodowego
- Darowizny oraz nabycia częściowo odpłatne w rozliczeniach podatkowych,
- Zwolnienie podmiotowe z CIT w podmiotach leczniczych,
- Rozliczanie świadczeń na rzecz pracowników, osób współpracujących,
- Nowy limit dla odsetek od pożyczek i innych kosztów finansowania dłużnego - nowy art. 15c
- Mechanizm uchylenia przepisów o cienkiej kapitalizacji, tj. które przepisy stosować w 2018r. do starych pożyczek i kredytów.
- Ustalenie kosztów finansowania dłużnego i nadwyżki tych kosztów.
- Ustalenie limitu z art. 15c i kwoty kosztów nie stanowiących kosztów podatkowych.
7. Koszty podatkowe - wybrane zagadnienia na gruncie aktualnego orzecznictwa i interpretacji podatkowych, w tym:
- Amortyzacja podatkowaw roku 2018 – zagadnienia praktyczne,
- Kary umowne i odszkodowania.
- Straty i niedobory.
8. Omówienie aktualnego orzecznictwa i praktyki skarbowej w obszarze działania podmiotów leczniczych.
III. Podatek od nieruchomości :
- zagadnienia praktyczne związane z rozliczaniem podatku,
- przegląd interpretacji i orzecznictwa orzecznictwa i praktyki skarbowej w obszarze działania podmiotówleczniczych.
IV. Zmiany w podatku VAT, CIT oraz PIT w roku 2019 – omówienie ustaw i projektów
V. Odpowiedzi na pytania uczestników.
III. Presja RODO w codziennej pracy Głównego Księgowego w ochronie zdrowia
Małgorzata Czupryńska - biegły rewident, wieloletni nauczyciel z zakresu rachunkowości, praktyk w zakresie badania sprawozdań
Małgorzata Mazurkiewicz – biegły rewident, prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości; członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, autor wielu zadań i pytań z zakresu podatkowego
Jan Krzysztof Fedorowicz - Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych. Ekspert ochrony informacji wrażliwych i poufnych oraz danych osobowych, uwzględniających aspekt informacji jako towaru. Od 1993 roku współpracuje w tym zakresie z największymi przedsiębiorstwami z Polski i zagranicy, takimi jak banki, przedsiębiorstwa produkcyjne, budowlane, handlowe, firmy ubezpieczeniowe, urzędy i instytucje państwowe, samorządowe czy firmy rodzinne. Dzięki unikalnemu połączeniu osobistych kompetencji, interdyscyplinarnego wykształcenia i ogromnego doświadczenia jest zarówno skutecznym fachowcem branżowym jak i niezwykle wartościowym szkoleniowcem. Ekspert w dziedzinie kompleksowych inwentaryzacji z pełnym rozliczeniem , twórca „Modelu Inwentaryzacji 4.0”. Ekspert wdrażania procedur zarządzania danymi oraz psychologii zarządzania zmianą w przedsiębiorstwach i instytucjach.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy lub faxem. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas zgłoszenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 21 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
TRANSPORT
Dla osób zainteresowanych organizujemy transport z Wrocławia i z powrotem.
Wyjazd z Wrocławia 3 grudnia około godziny 13:30.
Wyjazd z hotelu 6 grudnia około godziny 9:00.
Opłata za transport w obydwie strony wynosi 150 zł/os.
Chęć skorzystania z transportu prosimy zgłaszać mailowo lub telefonicznie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rejestracja uczestników 3 grudnia od godziny 15:30
Zajęcia rozpoczynają sie 3 grudnia o godzinie 16:00
Zakończenie zajęć 6 grudnia ok. godziny 11:00
Formularz zgłoszenia