Nasi eksperci | Polskie Centrum Edukacji (PCE)
Nasi Eksperci

Anna Augustynowicz

Anna Augustynowicz – dr hab. n. med. i n. o zdr., adiunkt w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Zajmuje się problematyką odpowiedzialności prawnej personelu medycznego oraz prawami pacjenta i prawami personelu medycznego. Autorka szeregu publikacji w tym zakresie. W latach 1999-2007 pracownik Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

 

 


Katarzyna DankowskaKatarzyna Dankowska – ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.

Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej.

Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.

Wieloletni praktyk i wdrożeniowiec  rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej m.in.:  tworzenie planu kont kosztowych w układzie rodzajowym i funkcjonalnym umożliwiającego obliczanie kosztu wytworzenia jednostki chorobowej oraz wycenę procedur medycznych w ośrodkach powstawania kosztów.

Nadzorowała prace  związane z wdrożeniem zintegrowanych programów informatycznych w ramach księgowości  zarządczej, finansowej, materiałowej, oraz sekcji kadrowo – płacowej w tym programu tworzonego przez szpital w zakresie finansowego rozliczania rozrachunków oraz rozliczania kosztów osobowych na poszczególne OPK z tytułu zawartych umów cywilno- prawych z personelem medycznym.

Doświadczony szkoleniowiec w zakresie rachunkowości, rachunku kosztów, podatków dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych i pracowników księgowości.

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w zakresie ekonomii i zarządzania, studiów podyplomowych: na Uniwersytecie Gdańskim w zakresie rachunkowości i finansów, na Akademii Medycznej w Bydgoszczy w zakresie zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej, w Społecznej Akademii Nauk w zakresie  seminarium doktoranckiego – metodyka badań w naukach o zarządzaniu.


Jarosław-Dobrzyński-150x146Jarosław Dobrzyński - z wykształcenia jest inżynierem Technologii Maszyn. Wiedza merytoryczna została wzbogacona przez ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży medycznej. W tym, przez ponad 14 lat Jarosław Dobrzyński prowadził w branży medycznej własne przedsiębiorstwo, w której był współwłaścicielem. Zdobyte doświadczenie zawodowe, poznanie rynku sektora medycznego, nawiązanie szerokiej sieci kontaktów biznesowym zarówno wśród placówek medycznych, jak i firm producentów, dystrybutorów, serwisantów i innych usługodawców kierujących ofertę do środowiska medycznego pozwoliły Jarosławowi Dobrzyńskiemu na poznanie mechanizmu rynku medycznego, oczekiwań i potrzeb. W parciu o te aspekty Jarosław Dobrzyński podjął się realizacji pionierskiego przedsięwzięcia technologiczno-informatycznego, jakim jest budowa portalu medipment.pl. Portal medipment.pl (z ang. medical equipment) wspiera placówki medyczne w planowanych inwestycjach w zakresie wyszukiwania, doboru sprzętu medycznego, ofertowania, analizy technologiczno-finansowej inwestycji, przeprowadzenia aukcji. Medipment.pl organizuje w placówkach medycznych bezpłatne szkolenia z zakresu wykorzystania oferowanego narzędzia do podnoszenia kwalifikacji i wydajności pracy pracowników odpowiedzialnych za zaopatrzenie, zamówienia, aparaturę medyczną, organizację aukcji itp.

Link : www.medipment.pl


Jędrzej DudkiewiczJędrzej Dudkiewicz –  współpracę dziennikarską z Telewizją Polską rozpoczął w 1989 roku, jeszcze jako student filologii polskiej UW. Od tego czasu pracował jako dziennikarz, redaktor programów, wydawca, prezenter, scenarzysta, reżyser, autor projektów medialnych i wykładowca.
Jest autorem realizacji koncertów i widowisk artystycznych, bloków programowych realizowanych „na żywo”, reportaży i filmów dokumentalnych.
Przeprowadził kilkaset rozmów z ludźmi kultury i sztuki, polityki, medycyny, oświaty. Pracował nad warsztatem i wizerunkiem wielu prezenterów, dziennikarzy i ludzi biznesu.
Oprócz realizowania programów telewizyjnych jest wykładowcą i trenerem Akademii Telewizyjnej TVP (m. in. zajęcia z zakresu zachowania przed kamerą, komunikacji niewerbalnej, technik prowadzenia rozmowy, wystąpień medialnych, kreowania wizerunku) oraz analitykiem programowym. Prowadzi zajęcia akademickie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym, Warszawskiej Szkole Reklamy i Społecznej Akademii Nauk.


Fryc DorotaDorota Fryc – dr. n. zdr. położna, doradca laktacyjny. W zawodzie położnej praktykuje od 38 lat. W ciągu tego czasu pracowała w szpitalu na odziale położniczo – ginekologicznym w przychodni oraz w latach 2007 – 2020 w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie w Samodzielnej Pracowni Umiejętności Położniczych. Od 2001 roku prowadzi własną praktykę położniczą, udzielając porad laktacyjnych, prowadząc ciążę, a od 2003 roku przyjmuje porody w domu. Absolwentka licznych kursów i szkoleń, a także studiów podyplomowych min. z zakresu Prawa Medycznego, Socjologii Medycyny i Bioetyki w Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych Zioła w Profilaktyce i Terapii na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu położnictwa i opieki okołoporodowej. Wspiera i szkoli położne oraz pomaga kobietom spełniać ich marzenia porodowe. Twórczyni i właścicielka marki Spotkania Położnicze Dorota Fryc.


Aleksandra Gaworska-KrzemińskaAleksandra Gaworska – Krzemińska – dr hab. n. o zdrowiu, prof. uczelni., magister pielęgniarstwa, absolwent studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania w Ochronie Zdrowia UJ, Biostatystyki UJ, Pedagogiki UG oraz wielu kursów, szkoleń i stypendiów zagranicznych w Anglii, USA, krajach UE. Prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Kierownik Katedry Pielęgniarstwa i Zakładu Zarządzania w Pielęgniarstwie; Międzynarodowy Lider Pielęgniarstwa w Sigma Theta Tau International Honor Society of Nursing USA, były reprezentant Polski w WERN i ICN, były redaktor naczelny czasopisma Problemy Pielęgniarstwa i przewodnicząca rady naukowej Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego (PTP), członek PTP, konsultant wojewódzki w dziedzinie pielęgniarstwa. W swojej działalności naukowej aktualnie skupia się na badaniach dotyczących bezpiecznego środowiska pracy, w tym wpływie pracy zmianowej na funkcjonowanie zdrowotne i społeczne pielęgniarek. Jest autorką ponad 200 publikacji w czasopismach naukowych oraz współautorką kilku książek i podręczników akademickich. Aktywnie działa na rzecz rozwoju autonomii zawodowej pielęgniarek w Polsce angażując się w prace wielu instytucji i organizacji na poziomie regionalnym i krajowym np. współopracowywała standardy kształcenia, stanowiska PTP, przewodniczyła zespołowi, który opracował kurs w zakresie ordynacji i wypisywania recept.


Photo & Advertising Solutions -  Your photo video production and event agency.Żaneta Geltz – redaktor naczelna Magazynu Hipoalergiczni i kanału HappyEvolution.TV, właścicielka agencji wydawniczej, trener rozwoju osobistego, badaczka zjawiska alergii, założycielka Stowarzyszenia Happy Evolution Global Association oraz Sojuszu #OrganicGrowthAlliance. Wielbicielka Skandynawii, kreatywnej wege kuchni, podkreśla to, że każdy z nas ma prawo wyboru. Mimo że podjęcie ryzyka życiowej zmiany kosztuje wiele lęków, to okazuje się, że często są one nieuzasadnione, a efekty są zaskakująco dobroczynne! Zarówno zmiany w zakresie diety, stylu życia, jak i przyszłej aktywności zawodowej.

Jej sposób na dobry nastrój: Piękno przyrody. Muzyka. Wystawa. Koncert. Przejażdżka rowerem po kniejach i bezdrożach. Tworzenie czegoś, szkicowanie nowych projektów. Daktyle, orzechy, jaglanka i owsianka, brownie z czerwonej fasoli.
www.hipoalergiczni.pl | www.happyevolution.tv | www.organic-life.tips | @zanetageltz  | www.organicznezycie.pl


Zuzanna Goluch dr hab. inż. Zuzanna Goluch – w dziedzinie nauk rolniczych, w dyscyplinie technologia żywności i żywienia. Pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Katedrze Technologii Żywności i Żywienia, Wydziału Inżynierii Produkcji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zajmuje się szeroko rozumianą profesorówną edukacją żywieniową. Prowadzi badania dotyczące: 1) oceny wpływu stosowania suplementów diety i żywności wzbogacanej na tory metaboliczne u ludzi i zwierząt modelowych 2) oceny sposobu żywienia, stanu odżywienia i składu ciała ludności: w różnych stanach fizjologicznych, stosującej diety alternatywne, z różnych grup zawodowych 3) wpływu prozdrowotnej edukacji żywieniowej na zmiany zachowań żywieniowych ludności. 4) jakości i bezpieczeństwa żywności. W Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu jest kierownikiem Studiów Podyplomowych “Suplementy diety i żywność wzbogacana”.
W The Polish University Abroad in London w Wielkiej Brytanii pełni funkcję profesora wizytującego oraz kierownika Studiów Podyplomowych „Psychodietetyka”. Ponadto jest członkiem Polskiego Towarzystwa Nauk Żywieniowych, Polskie Towarzystwa Technologów Żywności, Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego.


Paweł Grzesiowskidr med. Paweł Grzesiowski pediatra – specjalista pediatra, immunolog, wakcynolog, ekspert w dziedzinie profilaktyki zakażeń. Sekretarz Pediatrycznego Zespołu Ekspertów ds. Programu Szczepień Ochronnych przy MZ. Wykładowca akademicki, Prezes Fundacji Instytut Profilaktyki Zakażeń. Autor lub współautor 260 publikacji naukowych w krajowych i zagranicznych czasopismach medycznych z zakresu immunologii, szczepień ochronnych, profilaktyki, terapii zakażeń oraz zakażeń szpitalnych.

 

 


Paulina Jeż-KwiatkowskaPaulina Jeż-Kwiatkowska – mgr fizjoterapii i terapeutka uroginenokologiczna. W 2011 roku zostałam magistrem fizjoterapii i w trakcie pracy zaczęły fascynować mnie tematy uroginekologii. Od 2016 roku szkolę się i praktykuje w tym temacie. Moją specjalizacją są problemy natury intymnej, opieka nad kobietami w ciąży, po porodzie oraz wspieranie rozwoju ruchowego na każdym etapie życia kobiety. Na co dzień pracuje w swoim prywatnym gabinecie oraz prowadzę zajęcia w szkole rodzenia. Jako mama, żona i fizjoterapeutka w jednej osobie staram się o to, żeby każda kobieta mogła w pełni cieszyć się swoim zdrowiem i kobiecością.

 


Piotr Kaczmarczykdr n. farm. Piotr Kaczmarczyk
Czynny zawodowo farmaceuta szpitalny, właściciel firmy szkoleniowo-konsultingowej INTERMEN Piotr Kaczmarczyk. Twórca autorskiego programu optymalizacji gospodarki i logistyki lekowej szpitali oraz leczenia żywieniowego. Obecnie w funkcji pełnomocnika ds. jakości Szpitala Joannitas w Pszczynie.
Członek Polskiego Towarzystwa Farmacji Klinicznej, w funkcji Koordynatora ds. Opieki Prehabilitacyjnej, członek Stowarzyszenia Menadżerów Ochrony Zdrowia.
Wykładowca, publicysta, autor ponad 200 publikacji popularyzatorskich i naukowych, a także licznych wykładów i doniesień konferencyjnych. Autor książki o niedożywieniu szpitalnym BIAŁY GŁÓD, redaktor naczelny czasopisma Apothecarius, członek rady naukowej miesięcznika Farmakoekonomika szpitalna.
O sobie: Moje zainteresowania zawodowe obejmują zagadnienia związane ze szpitalną gospodarką i logistyką lekową, jakością i bezpieczeństwem farmakoterapii, niedożywieniem klinicznym, prehabilitacją oraz opieką farmaceutyczną i komunikacją w ochronie zdrowia.


Marika Kaczmarek

Marika Kaczmarek – mgr położnictwa, edukator ds. laktacji. Właścicielka szkoły rodzenia w podpoznańskim Suchym Lesie. Swoje pacjentki obejmuje holistyczną opieką ordynując im leki i wypisując recepty.

 

 

 

 


Marta Karwot-PiętaMarta Karwot-Pięta – Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie kierunku: Neurologopedia, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie kierunku: Logopedia oraz Filologii Polskiej na Uniwersytecie Opolskim.
Neurologopeda na Oddziale Intensywnej Terapii Neonatologicznej i Patologii Noworodka w Szpitalu UJASTEK. Terapeuta metody NDT- Bobath. Prowadzi terapię zaburzeń karmienia w Prywatnym Centrum Osteopatii i Fizjoterapii FIZJOMED.
Wykładowca z zakresu diagnozy zaburzeń karmienia, dysfagii i neurologopedycznej oceny niemowląt na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Uczestnik i prelegent konferencji poświęconych zaburzeniom karmienia.
Od lat zajmuje się terapią niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych.


Grzegorz KoczorGrzegorz Koczor – Prezes Lean Transformation Sp. Z O.O. Ekspert w zakresie transformacji lean w medycynie oraz usługach. Prowadzi warsztaty rozwoju managerów  dla firm medycznych  dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem.

Organizator konferencji Lean w Medycynie www.leanhealthcare.pl , prelegent i  członek Stowarzyszenia Lean Management Polska.

Trener biznesu od kilku lat realizujący szkolenia dla firm z z obszaru przywództwa i filozofii lean.

Z wykształcenia Biotechnolog na Uniwersytecie Śląskim oraz absolwent studiów podyplomowych – Zarządzanie w Służbie Zdrowia w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Inicjator rozwiązań biznesowych podnoszących efektywność i innowacyjność przedsiębiorstw z indywidualnym podejściem do strategii firmy. Na wciąż rozwijającym się rynku widzi potrzebę rozwijania ludzi dzięki wiedzy zdobytej w różnych branżach oraz modelach biznesowych.

Twórca brandu Lean w Medycynie.

 


Bożena Kopcychdr n. o zdr.  Bożena Kopcych

Pielęgniarstwo to moja pasja już od 32 lat pracy zawodowej. Pierwszy dyplom zawodowy uzyskałam w Liceum Medycznym im H. Chrzanowskiej w Giżycku. Potem absolwentka Uniwersytetu Medycznego Wydziału Nauk o Zdrowiu w Białymstoku. W 2018 uzyskałam stopień doktora nauk o zdrowiu. Zawodowo jestem czynna pielęgniarką realizującą świadczenia w środowisku domowym pacjentom w ramach pracy pielęgniarki rodzinnej oraz pielęgniarka opieki paliatywnej wobec dzieci i dorosłych wentylowanych mechanicznie, oraz biorę czynny udział w badaniach klinicznych, których zadaniem jest wprowadzenie nowego leku. Swoja pasję, wiedzę i umiejetnosci przekazuję jako nauczyciel akademicki oraz jestem wykładowcą na wielu kursach zawodowych dla pielęgniarek, przekazując im najnowsza wiedzę. Swoimi działaniami staram się, aby pielęgniarstwo szczególnie te w opiece domowej, które jest formą najbardziej pożądaną było na jak najwyższym poziomie zarówno informacyjnym jak też i instrumentalnym. Jak mawia mój syn pielęgniarka to styl życia, który trzeba dzielić jednakowo pomiędzy rodzinę swoją a  rodziny tych, wobec których realizujemy świadczenia medyczne.

 


Agnieszka KowalskaAgnieszka Kowalska – doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta w SP ZOZ MSWiA z W-MCO w Olsztynie. W latach 2012-2017 Przewodnicząca Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Olsztynie (przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta). Zajmuje się prawem medycznym ze szczególnym uwzględnieniem praw pacjenta. Autorka publikacji w tym zakresie. Prowadzi szkolenia dla personelu medycznego. Aktywnie uczestniczy w propagowaniu praw pacjenta w lokalnej społeczności. Prowadzi wykłady na Uniwersytetach Trzeciego Wieku. W 2013 r. jako opiekun Koła Naukowego Prawa Medycznego, realizowała projekt „Pacjencie poznaj swoje prawa” w ramach programu „Młodzież w działaniu”.


Kaja KrawczykKaja Krawczyk – jedyna w Polsce magister Hipnoterapii Klinicznej ze specjalizacją Hypnobirthing (Hipnorodzenie) z tytułem zdobytym na University of West London w Wielkiej Brytanii. Pisząc pracę magisterską badała wpływ jaki hipnorodzenie ma na pewność siebie kobiet w ciąży odnośnie zdolności ich ciała do rodzenia.

Dyplomowana nauczycielka KgHypnobirthing oraz członek British Society of Clinical Hypnosis.

Całą swoją wiedzę odnośnie hipnoterapii zdobywała w Londynie i pracuje nad rozwijaniem świadomości odnośnie mocy hipnoterapii i hipnorodzenia w Polsce.
Pragnie przybliżyć tę dziedzinę zarówno osobom indywidualnym, które mogą skorzystać z mocy sesji hipnozy i hipnoporodu oraz osobom zainteresowanym tą dziedziną jako elementem ścieżki zawodowej. Bazując na swoim wykształceniu, stworzyła kurs na Instruktora Hypnobirthing International, który otrzymał akredytację London College of Clinical Hypnosis. Tym samym osoby kończące szkolenie mogą otrzymać certyfikat tej londyńskiej instytucji. Szkoli położne i inne osoby zajmujące się pracą z kobietami w ciąży, by mogły dostosowywać swoją opiekę do pracy z coraz większą ilością świadomych kobiet, które chcą rodzić z zastosowaniem technik hipnorodzenia.

Posiada poniższe certyfikaty i dyplomy zdobyte w Londynie, na University of West London:

– Magister Hipnoterapii Klinicznej (MSc Clinical Hypnotherapy)
– Certificate in Personal and Professional Development in Clinical Hypnosis
– The Postgraduate Certificate Clinical Hypnotherapy (PgCert)
– The Postgraduate Diploma Clinical Hypnotherapy (PgDip)


OLYMPUS DIGITAL CAMERA prof. dr hab. n. med. Wojciech Kułak

Studia na Wydziale Lekarskim ukończyłem  w roku 1986.  Od 1990 roku do 2004 roku pracowałem, jako starszy asystent, w  Klinice Neurologii Dziecięcej Specjalistycznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego  w Białymstoku.  Od  marca 2004 roku rozpocząłem  pracę jako adiunkt w Klinice Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej  Akademii Medycznej w Białymstoku. W  1990 roku uzyskałem Io specjalizacji z zakresu pediatrii, w roku 1995 IIo stopnia z neurologii dziecięcej, a w 2002 roku  IIo z rehabilitacji medycznej. W 1995 roku, na podstawie rozprawy pt. „Zastosowanie antagonistów wapnia w drgawkach eksperymentalnych i padaczce u dzieci”, uzyskałem stopień doktora nauk medycznych w zakresie medycyny. W roku 2003 zostałem powołany w skład Komisji Neurologii Dziecięcej Komitetu Nauk Neurologicznych PAN, na okres kadencji 2003-2006.

W 2005 roku uzyskałem stopień doktora  habilitowanego nauk  medycznych medycyny za rozprawę habilitacyjną pt. „Neurofizjologiczna i obrazowa ocena uszkodzenia i plastyczności mózgu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym”. W roku 2007 roku zostałem powołany na kierownika Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku

W  2010 roku, uzyskałem tytuł naukowy profesora nauk medycznych.

Głównymi tematami moich zainteresowań naukowych są elektrofizjologia,  padaczka, mózgowe porażenie dziecięce, rehabilitacja medyczna i dystrofia mięśniowa.

Jestem autorem 536 prac naukowych


Maciej LatosMaciej Latos – pielęgniarz, ratownik medyczny, autor bloga Intensywna Terapia | Ratownictwo, członek PTPAiIO, praktyk w oddziale intensywnej terapii oraz podstawowych i specjalistycznych zespołach ratownictwa medycznego, przewodniczący SKN TIVA przy Zakładzie Nauczania Anestezjologii i Intensywnej Terapii WUM.

 

 


Joanna Lewoniewska – mgr pedagogiki, edukator  zdrowia i profilaktyki uzależnień, licencjat pielęgniarstwa, specjalista pielęgniarstwa rodzinnego. Pracuje w zawodzie ponad 30 lat. Pracowała w warszawskim Szpitalu Chirurgii Urazowej w oddziale neurochirurgii, w Szpitalu Klinicznym Dzieciątka Jezus w Izbie Przyjęć, w Międzyzakładowej Przychodni Pracowniczej oraz obecnie pracuje w SPZOZ Warszawa Wola-Śródmieście w Przychodni Lekarskiej POZ. Wykładowca w Centrum Kształcenia Kadr Medycznych. Współzałożycielka i wiceprezes Stowarzyszenia Pielęgniarki Cyfrowe, które powstało we wrześniu 2017 roku z inicjatywy pielęgniarek i pielęgniarzy, grupy idealistów z różnych stron Polski, aby budować nowoczesne polskie pielęgniarstwo, promować zawód, podnosić jego prestiż, ale przede wszystkim konsolidować środowisko pielęgniarek i położnych. Jest także autorką publikacji na łamach Magazynu Pielęgniarki i Położnej oraz wielu artykułów publikowanych na stronie internetowej SPC.


Izabela Łuckadr n. med. Izabela Łucka - specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta, superwizor – aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Zatrudniona w Klinice Psychiatrii Rozwojowej, Zaburzeń Psychotycznych i Wieku Podeszłego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży.  Kieruje Oddziałem Psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży. Pracowała jako wykładowca w Uniwersytecie Gdańskim. Pełni obowiązki Konsultanta Województwa pomorskiego w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży. Jest członkiem zarządu Sekcji Naukowej Psychiatrii dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

 


Dariusz LukawskiDariusz Łukawski – dziennikarz i wybitny ekspert medialny.  Prowadzi szkolenia  wystąpień publicznych i medialnych. Jest konsultantem w komunikacji kryzysowej. Produkuje i reżyseruje programy telewizyjne.

Partnerzy firmy Łukawski Media to między innymi: Ministerstwo Finansów, Arval, IKEA, Polska Press Grupa, 4F, Idea Bank, Ministerstwo Sprawiedliwości, Niebieska Linia, Bell, Martis Consulting.

Przez 26 lat pracował w TVP, gdzie  był wydawcą, prezenterem i red. naczelnym PANORAMY w telewizyjnej “Dwójce”. Prowadził program ekonomiczny PLUS – MINUS w TVPInfo. Kierował publicystyką w TVP2, realizując np.  „Tomasz Lis na Żywo” czy Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka. Realizował i prowadził debaty wyborcze.

Jest również wykładowcą wydziału dziennikarstwa  Uniwersytetu Warszawskiego. Jurorem konkursów dziennikarskich Press Club Polska oraz CCnews.

 


Katarzyna Malinowskadr n. med. Katarzyna Malinowska -jest specjalistką w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego, licencjonowaną hirudoterapeutką i larwoterapeutką. W 2009 roku obroniła pracę doktorską która dotyczyła leczenia odleżyn. Aktualnie jest członkiem EWMA (Europejskie Towarzystwo Leczenia Ran), Stowarzyszenia Naukowego Leczenia Ran, Polskiego Towarzystwa Leczenia Ran. Przez dwie kadencje była członkiem Komisji Rewizyjnej przy tym Towarzystwie. Autorka kilkunastu publikacji dotyczących leczenia ran w prasie specjalistycznej oraz w podręcznikach dla pielęgniarek. Leczeniem ran zajmuje się od 2005 roku. Prowadzi liczne szkolenia dla różnych medycznych grup zawodowych oraz dla pacjentów. Obecnie prezes Fundacji O!Rany.

 


Sylwia Marczewska

Sylwia Marczewska – dr n. med. absolwentka Akademii Medycznej w Lublinie oraz Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, gdzie obroniła doktorat w zakresie medycyny na temat błędów medycznych i zdarzeń niepożądanych, ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawski na temat ekonomiki w ochronie zdrowia, jest nauczycielem akademickim w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Żyrardowie gdzie pracuje jako adiunkt, wykłada przedmioty medyczne i prawne wykorzystując swoje wykształcenie i doświadczenie zawodowe z pracy na stanowiskach w zarządzie szpitali.  Od 2013 r. jako przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta jest członkiem Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Łodzi, od 1996 r. posiada status wizytatora akredytacyjnego Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie jako uprawniony wizytator tej jednostki Ministerstwa Zdrowia, naukowo zajmuje się bezpieczeństwem szpitalnym w zakresie realizacji świadczeń medycznych, prowadzenia dokumentacji medycznej oraz prawami pacjenta.


Damian MoszczyńskiDamian Moszczyński – Posiadając 25-letnie doświadczenie jako zawodnik w sporcie zawodowym(piłka ręczna) z aktualnym kierunkiem kształcenia jako fizjoterapeuta i terapeuta manualny wg standardu IFOMPT(International Federation of Orthopaedic Manipulative Physical Therapists) zajmuję się indywidualną pracą w formie Medycznego Treningu Terapeutycznego. Jest to forma usprawniania w poszczególnych dysfunkcjach i dolegliwościach narządu ruchu. Trening oraz terapia oparta jest na wiedzy fizjoterapeutycznej z uwzględnieniem klasyfikacji anatomicznej, biomechanicznej i neurofizjologicznej mięśni i struktur stawowych oraz zachowania się ich w stanach patologicznych i bólowych.
Podstawą mojej pracy jest przeprowadzony przed terapią obszerny wywiad oraz diagnostyka w której kluczowe jest i możliwie całościowe spojrzenie na działanie ludzkiego organizmu. Głównym celem prowadzonego treningu, czy terapii jest możliwie szybki powrót do pełnej aktywności zawodowej, sportowej oraz codziennego funkcjonowania.


JAKUB NAPIERAŁAJakub Napierała – Partner Lean Transformation Sp. Z O.O. Współpracuje z firmami zaangażowanymi we wdrażanie kultury LEAN oraz transformacje przedsiębiorstw, wspiera managerów i pracowników firm usługowych oraz produkcyjnych w ciągłym doskonaleniu i zwiększaniu efektywności procesów. W praktyce stosuje zasadę, że podstawą efektywnego i skutecznego zarządzania jest kultura organizacji oparta m.in. na wzajemnym szacunku, zaangażowaniu i nieprzerwanym samodoskonaleniu.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, MBA Szkoły Głównej Handlowej i University of Minnesota. Jest członkiem prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Członek Stowarzyszenia Lean Management Polska. Posiada uprawnienia członka rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz licencję maklera papierów wartościowych.

20 lat praktyki w zarządzaniu komórkami ”back i middle office” banków (mBank, PKO BP) oraz organizacjami świadczącymi usługi na rzecz instytucji finansowych (usługi księgowe i agenta transferowego).

Od kilku lat realizuje zadania związane ze wsparciem managerów i zespołów w zrozumieniu (szkolenia) oraz stosowaniu w praktyce zasad i narzędzi LEAN.


Kornela Oblińskadr Kornela Oblińska – inspektor Policji w stanie spoczynku; doktorat w dziedzinie nauk społecznych, w specjalności: zarządzanie w środowisku informacyjnym. Absolwentka Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie; Uniwersytetu Wrocławskiego; Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (studia podyplomowe z zakresu zarządzania); Studium Polityki Zagranicznej przy Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych; Wyższego Kursu Obronnego na Wydziale Strategiczno – Obronnym Akademii Obrony Narodowej. Uczestniczka szkoleń krajowych i międzynarodowych z zakresu bezpieczeństwa m.in. w USA, Niemczech, Francji, Turcji, Finlandii. Była: Szefowa Polskiego Biura SIRENE; zastępczyni Dyrektora Gabinetu Komendanta Głównego Policji; uczestniczka misji pokojowych na terenie byłej Jugosławii (SPU Kosovo, EUPOL Proxima FYROM). Członkini ogólnopolskich projektów naukowych w zakresie przeciwdziałania i zwalczania przestępczości, w tym o charakterze antyterrorystycznym. Członkini Rady Naukowo – Technicznej przy Komendancie Głównym Policji w latach 2014 – 2017.  Ekspertka szkoleniowa w ramach wieloletniej współpracy z krajowymi firmami szkoleniowymi, a także w ramach projektów ONZ, UE, TAIEX, Partnerstwa Wschodniego. Prelegentka na konferencjach i seminariach – krajowych i międzynarodowych z zakresu zarządzania bezpieczeństwem; autorka wielu publikacji. Obszar zainteresowania: bezpieczeństwo publiczne, międzynarodowe, w tym przeciwdziałanie zagrożeniom o charakterze kryminalnym oraz terrorystycznym; komunikacja w sytuacjach kryzysowych.

 


Agnieszka Olchawska – executive coach, trener oraz konsultant z zapleczem biznesowym i psychologicznym. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie . Od ponad 20 lat wspiera ludzi i organizacje w podnoszeniu kompetencji komunikacyjnych i przywódczych. Łączy empatię i wrażliwość na ludzkie sprawy z biznesową orientacją na cel i osiąganiem wymiernych rezultatów. Motto zawodowe: „Organizacja rozwija się poprzez swoich ludzi”.


Andrzej Peńsko – lekarz, specjalista chorób wewnętrznych, z doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami ochrony zdrowia, doradca – konsultant w zakresie wdrażania i utrzymania w jednostkach ochrony zdrowia:

- systemów zarządzania jakością zgodnych z PN – EN ISO 9001:2015,
– systemów zapewnienia jakości w POZ zgodnych ze standardami akredytacyjnymi CMJ,
– systemów ochrony danych osobowych
– systemów jakości pracowni rentgenowskich
Pełnomocnik ds. jakości w kilku firmach medycznych, Inspektor Ochrony Danych Osobowych w kilkunastu firmach medycznych, Inspektor Ochrony Radiologicznej w bardzo wielu firmach medycznych.
Przede wszystkim praktyk, ukierunkowany na tworzenie praktycznych rozwiązań, ułatwiających życie personelowi ochrony zdrowia.
Cyklista, głównie MTB, nordic walker, narciarz i miłośnik SUP (deska z wiosłem).


Beata PiętaBeata Pięta – dr hab. profesor Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, Kierownik Zakładu Praktycznej Nauki Położnictwa UM, Pełnomocnik Dziekana WNoZ ds. kierunku Położnictwo, Pełnomocnik Dyrektora ds. Szkoleń, Zastępca Naczelnej Pielęgniarki GPSK UM w Poznaniu,Prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Położnych, Konsultant Wojewódzki w Dziedzinie Pielęgniarstwa Położniczego i Ginekologicznego, Specjalista w opiece położniczo-ginekologicznej, menager opieki zdrowotnej. Jest autorką  i współautorką licznych publikacji  naukowych   w dziedzinie położnictwa, ginekologii i neonatologii. Jest również promotorem i recenzentem wielu prac magisterskich i licencjackich, oraz rozpraw doktorskich. Recenzent publikacji w  Ginekologii Polskiej , Annals of Agricultural and Environmental Medicine  oraz Hindawi Publishing Corporation, Przeglądu Nauk o Zdrowiu.  Członek  Komitetu Programowo-Redakcyjnego Serii Biblioteka Położnej,  PZWL. Członek Zespołu ds. opracowania projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie standardów organizacyjnych opieki zdrowotnej sprawowanej nad kobietą w okresie fizjologicznej ciąży, fizjologicznego porodu, połogu oraz opieki nad noworodkiem. Członek zespołu ds. opracowania strategii na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce. Członek Rady Naukowej czasopisma:  Położna. Nauka i Praktyka  oraz Honorowy Członek  Rady Naukowej czasopisma : Analiza Przypadków w pielęgniarstwie i położnictwie.


Monika Przestrzelska 2 Monika Przestrzelska – dr n. med. położna, pielęgniarka, nauczyciel akademicki na Wydziale Nauk o Zdrowiu w Katedrze Ginekologii i Położnictwa  Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, absolwentka studiów podyplomowych Seksuologia Kliniczna

 

 

 


 

Zuzanna RohnZuzanna Rohn – Zuzanna Rohn, pełnomocnik dyrektora Instytutu Matki i Dziecka ds. wdrożenia EDM i obsługi pacjenta.
Zawodowo od początku (ponad 20 lat) związana z ochroną zdrowia. Od ponad 6 lat w Instytucie Matki i Dziecka. Prócz wdrażania elektronicznej dokumentacji medycznej w Instytucie kieruje Ambulatorium oraz jest Pełnomocnikiem Dyrektora ds. praw pacjenta.
Ukończyła z wyróżnieniem studia Executive MBA w ochronie zdrowia na SGH-WUM, doświadczona menadżerka, trenerka umiejętności zarządczych, ekspert w obszarze zarządzania zespołem, rozwoju osobistego, motywowania i komunikacji.


 

Paweł Strzelec nowePaweł Strzelec – radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, aplikacja prokuratorska zakończona egzaminem prokuratorskim. Wieloletni nauczyciel akademicki, (m. in. Katedra Postępowania Karnego UMCS w Lublinie, Wyższa Szkoła Biznesu w Radomiu, Puławska Szkoła Wyższa, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego w Warszawie). Od 2000 r. prowadzi autorskie szkolenia z prawa medycznego dla przedstawicieli zawodów medycznych oraz kadry zarządzającej podmiotów leczniczych. Autor kilkunastu publikacji naukowych z zakresu postępowania karnego, prawa nieletnich, prawa medycznego i ubezpieczeń. Sekretarz Komisji Prawniczej PAN/ Oddział w Lublinie. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego OIRP w Lublinie.


 Przemysław ŚliwińskiCertyfikowany coach,  trener mentalny, asystent osób z niepełnosprawnościami, trener outdoor. Od kilku lat wspiera, aktywizuje i motywuje. Miłośnik gór i gotowania. Autor nowatorskiego projektu „4 dni do celu”, prowadzi stronę Przemek Śliwiński – Coach, Trener Mentalny

 

 

 


Marek TombarkiewiczMarek Tombarkiewicz, lekarz, doktor nauk medycznych. Specjalista anestezjologii i intensywnej terapii, Specjalista medycyny ratunkowej.Ukończył studia podyplomowe; Medycyna Bólu oraz menedżerskie z zakresu Zarządzania jednostkami ochrony zdrowia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Z zakresu Prawa medycznego, bioetyki z elementami socjologii medycyny na Uniwersytecie Warszawskim oraz z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Program Master of Business Administration w ochronie zdrowia na Uczelni Łazarskiego.Pełnił funkcję Pełnomocnika wojewody świętokrzyskiego ds. ratownictwa medycznego oraz Konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej dla województwa świętokrzyskiego, Wizytator Centrum Monitorowania Jakości w Krakowie.Pracował jako Ordynator w Szpitalu specjalistycznym w Końskich, Dyrektor SPZZOZ w Staszowie, W latach 2016-2018 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia.Prowadził wiele szkoleń z zakresu jakości i bezpieczeństwa w systemie ochrony zdrowia.Obecnie jest Dyrektorem Narodowego Instytutu Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji w Warszawie.


Marcin Wanke noweMarcin Wanke - absolwent (1995) studiów magisterskich na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek: Andragogika (edukacja dorosłych), wielu kursów i szkoleń w zakresie zarządzania, marketingu, projektowania i organizacji szkoleń, coachingu biznesowego i życiowego, akredytowany coach Welth Dynamics i Sprctum of Welth Dynamics, Flow Consultant – Talent Dynamics. Współzałożyciel i dyrektor Agencji Marketingowej „RZUT OKA”, działającej nieprzerwanie od 1994r., pracującej dla takich marek jak: BIC Polska, Thomson Consumer Electronics Polska, Mercedes-Benz Polska, WURTH Polska, Lindt&Sprungli Polska i wielu innych. Członek zarządu Synergy Concept Consulting Konsorcjum. Współzałożyciel firmy szkoleniowo-eventowej „High Potential”, specjalizującej się w działaniach edukacyjnych, nakierowanych na rozwój biznesowy i osobisty. Organizator wielu konferencji i szkoleń biznesowych, mówca i trener. Autor programów szkoleniowych z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania efektywnych zespołów oraz efektywności osobistej. Konsultant, coach biznesowy i życiowy, doradca strategiczny zarówno w biznesie, jak i w życiu osobistym, relacjach rodzinnych i zespołowych.


Joanna WoźniakJoanna Woźniak - położna rodzinna z 33 letnim stażem zawodowym. Pedagog promocji zdrowia,instruktor profilaktyki raka sutka.Prywatnie żona matka moja pasja to podróże. Ukończone Studium Medyczne w Pabianicach wydział położnych. Akademia Medyczna w Lublinie – położnictwo. WSHE w Łodzi pedagogika promocja zdrowia

 

 


Robert Wykowski nowemgr Robert Wykowski – specjalista d.s. Serwisu Sprzętu Medycznego z ponad 15-sto letnim doświadczeniem w branży. Pracował m.in. Dla Fujinon, Fujifilm, Magstim i Micromed; obecnie kierownik Działu Sprzętu i Aparatury Medycznej Szpitala Bielańskiego w Warszawie. Posiada szeroką wiedzę w obszarze eksploatacji, wdrażania nowych technologii oraz szkoleń personelu medycznego z zakresu systemów medycznych. Prywatnie były zawodnik Politechniki Warszawskiej i reprezentacji Polski w siatkówce plażowej.


Anna Zalewskadr Anna Zalewska – fizjoterapeuta, neurologopeda, specjalizuje się głównie w terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, jest też adiunktem w Zakładzie Fizjoterapii PWSIiP w Łomży.

 

 

 


Blanka ZientekBlanka Zientek – z wykształcenia terapeutka zajęciowa, psycholog społeczny, trener umiejętności psychologicznych i biznesowych, mediator ds. karnych, cywilnych, gospodarczych i karnych z nieletnim sprawcą czynu karalnego.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując na rzecz osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Czubinie i Warsztatach Terapii Zajęciowej w Czubinie. Pracując w agencji reklamowej, działach sprzedaży firm, sprzedawała produkty, usługi a nawet pomysły . Jako pracownik socjalny pozyskiwała darczyńców dla osób niepełnosprawnych.

Prowadzi szkolenia metodą aktywną (warsztatową) dla służby zdrowia, edukacji i biznesu.  Poza tym od 10 lat dwa dni w tygodniu pracuje z młodzieżą, w tym z nastolatkami z rodzin dysfunkcyjnych. Dodatkowo od 3 lat pracując dla Polskiego Centrum Mediacji wspiera ludzi w pozasądowym rozwiązywaniu konfliktów https://www.mediator.org.pl/lista_mediatorow/3/1,57,214,Blanka_Zientek/


 

robert-wykowskiJacek A. Żurawski – absolwent Wydziału Prawa i AdministracjiUW oraz Podyplomowego Studium Prawa Autorskiego, Wydawniczego i Prasowego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doktor nauk humanistycznych  w zakresie historii najnowszej. Adiunkt w Społecznej Akademii Nauk filia w Warszawie w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej, prawa reklamy, prawa mediów oraz etyki dziennikarskiej. Od 1994 roku zatrudniony w Biurze Spraw Korporacyjnych Telewizji Polskiej S.A. Współpracownik Akademii Telewizyjnej TVP S.A. Hobby bibliofilstwo. Autor ponad 100 artykułów naukowych oraz popularnonaukowych z zakresu prawa autorskiego, prawa prasowego, prawa radiofonii i telewizji, etyki dziennikarskiej, prawa reklamy oraz o tematyce historycznej („Aktualności telewizyjne”, „Radio Lider”, „Wizja publiczna”, „Zeszyty Europejskie”, „Zeszyty Telewizyjne”, „Mówią Wieki”, „Notes Wydawniczy”, „Biuletyn ZAiKS”, „Forum dziennikarzy”). Opublikował „Prawo mediów. Zbiór przepisów” (Warszawa 1997, II wyd. 2002). Hobby bibliofilstwo.