Data: 16 listopad 2020
Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu przygotowanie podmiotów leczniczych do zamknięcia roku finansowego 2020r.
oraz
do sprawnego wdrożenia nowego standardu kosztów na podstawie opracowanego:
a) wzoru regulaminu określającego zasady i przypisania kompetencji osobom odpowiedzialnym za dany obszar.
b) wzoru zarządzenia dyrektora w sprawie prac związanych z wdrożeniem oraz wyceną procedur medycznych wraz i z instrukcjami wypełniania tabel.
Propozycje wzorów niewątpliwie pomogą w otwarciu ksiąg rachunkowych oraz poznanie metodyki nowego standardu kosztów.
Program:
ZAMKNIĘCIE FINANSOWE ROKU W PODMIOTACH LECZNICZYCH – WYBRANE ZAGADNIENIA
- harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku,
- aktywa trwałe i koszty amortyzacji - w tym różnic między amortyzacją bilansową i podatkową,
- zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego wynikającego z ustawy o rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych,
- przeprowadzenie inwentaryzacji w dobie pandemii - covid
- zmiany w prawie bilansowym i podatkowym w 2019 r. będące konsekwencją stosowania w 2020r.i zmiany w 2020r.
OTWARCIE KSIĄG RACHUNKOWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM STOSOWANIA NOWEGO STANDARDU RACHUNKU KOSZTÓW.
Opracowanie wewnętrznych procedur:
- omówienie zasad polityki rachunkowości (zakres, aktualizacja, zmiany) oraz zmiana planu kont.
- harmonogram prac związanych z wdrożeniem standardu kosztów oraz przypisanie kompetencji i odpowiedzialności osób za dany obszar.
- omówienie propozycji wzorów dokumentów wewnętrznych i ich omówienie
- regulamin określający zasady nowego standardu rachunku kosztów w jednostce
- sprawozdawczość wewnętrzna - wzory
- zarządzenie dyrektora w sprawie prac związanych z wdrożeniem rachunku kosztów wraz instrukcją wypełnienia tabel dla osób odpowiedzialnych za jego wykonanie.
4. obowiązek sprawozdawczyi do Agencji Oceny Technologii Medycznej i Taryfikacji
Omówienie metodyki stosowania standardu rachunku kosztów.
-
Wyodrębnienie ośrodków powstawania kosztów z zastosowaniem kodów funkcji, kodów resortowych –zasady
-
Ewidencja kosztów bezpośrednich na poszczególne OPK – ETAP I, alokacja kosztów OPK działalności pomocniczej ETAP II, alokacja kosztów OPK proceduralnych – ETAP III.
-
Zasady gromadzenia kosztów zarząduw OPK zarządu,
- Koszt wytworzenia procedur medycznych – ćwiczenie – przykłady z praktyki
- wycena kosztu bezpośredniego procedur medycznych wg metod:
- metoda oparta na rzeczywistych kosztach zużytych zasobów,
- metody oparte na kosztach typowo zużywanych zasobów,
- - metodyka wyliczenia stawki godzinowej personelu wykonującegoprocedurę,
- omówienie zasad ustalenia kosztów pośrednichprocedur medycznych:
- metoda oparta na rzeczywistych kosztach zużytych zasobów
- metoda oparta na kosztach typowo zużywanych zasobów- proporcjonalnie do czasu trwania procedur medycznych,
- metoda oparta na kosztach typowo zużywanych zasobów – w oparciu o jednostkę kalkulacyjną,
- wskazanie różnic międzymetodami wpływających na wycenę oraz na decyzję wyboru.
5. Zastosowanie informatycznych rozwiązań w zakresie stosowania nowego standardu kosztów, udogodnienia , rozwiązania– na co należy zwrócić uwagę.
Katarzyna Dankowska – ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.
Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej.
Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
-
faksem na nr (022) 890 20 02, 890 20 01
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Czas trwania szkolenia: 8:30 - 16:00
Formularz zgłoszenia