Data: 15 grudzień 2022
1. Część teoretyczna:
Omówienie zasad sporządzenia rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią z uwzględnieniem rozwiązań KSR,
2. Część warsztatowa:
2.1. Sporządzenie rachunku przepływów pieniężnych z działalności inwestycyjnej:
a) Różnice między łączną sumą pozycji bilansu a rachunkiem przepływów pieniężnych.
b) Korekty:
- korekty niepieniężne,
- korekty, które nie dotyczą działalności operacyjnej, a związane są z działalnością inwestycyjną lub finansową,
- zasady ujmowania odsetek o charakterze kasowym i memoriałowym,
- zobowiązania dotyczące działalności inwestycyjnej,
- darowizna towarów, rzeczy,
- dotacje otrzymane na sfinansowanie budowy środka trwałego,
- zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek,
- dopłaty do kapitału,
- umorzenie udzielonych pożyczek,
- wyłączenie zrealizowanych różnic kursowych,
- Inne korekty i warunki ich powstawania.
2.2 Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych z działalności inwestycyjnej – ćwiczenia praktyczne
- Wpływy i wydatki związane z rzeczowymi aktywami trwałymi
- Wpływy ze zbycia środków trwałych
- Zasady prezentacji środków trwałych nabytych w ramach leasingu
2.3 Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych z działalności finansowej – ćwiczenia praktyczne
- wydatki związane z obsługą finansowania działalności przedsiębiorstwa
- wpływy z działalności finansowej
- zasady specyfikacji bilansowej zmiany stanu kredytów i pożyczek,
- zasady ujmowania i rozliczania dotacji.
- ujmowanie leasingu w przepływach pieniężnych.
3. Analiza przepływów rachunku kosztów.
- wykorzystanie rachunku przepływów pieniężnych w analizie płynności finansowej przedsiębiorstwa.
- analiza wskaźnikowa przepływów pieniężnych.
Katarzyna Dankowska - ekspert w dziedzinie rachunkowości, rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej, podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych – CIT. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych na stanowiskach: Głównego Księgowego, Kierownika działu Controllingu i Księgowości Zarządczej, Zastępcy Głównego Księgowego w szpitalu publicznym i niepublicznym oraz Głównego Księgowego w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Certyfikowany przez zespół Katedry Rachunkowości Menadżerskiej Szkoły Głównej Handlowej pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ekspert w zakresie: rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej i informacji zarządczej oraz restrukturyzacji i konsolidacji zakładów opieki zdrowotnej. Posiada certyfikat nadający uprawnienie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego przez Ministerstwo Finansów oraz posiada uprawnienia pedagogiczne dla nauczycieli.
-
poprzez wypełnienie i przeslanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się poniżej
-
e-mailem : pce@pce.com.pl
Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na adres e-mailowy. Jeżeli nie otrzymają Państwo od nas potwierdzenia w ciągu 24h oznacza to, że zgłoszenie do nas nie dotarło.
PŁATNOŚĆ NALEŻY UISCIĆ PRZELEWEM PRZED SZKOLENIEM
KONTO: Polskie Centrum Edukacji Anna Osińska BANK MILLENNIUM S.A.
32 1160 2202 0000 0000 2731 7659
na przelewie prosimy umieścić nazwisko uczestnika oraz datę szkolenia
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
Upoważniam Polskie Centrum Edukacji do wystawienia elektronicznej faktury VAT.
Przy rezygnacji poniżej 14 dnia organizator zatrzymuje 100% wpłaconej kwoty. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia nas z obowiązku zapłaty za szkolenia.
Faktury wysyłane są elektronicznie. Wysyłka korespondencji papierowej (Faktura VAT) koszt 8 zł netto.
Szkolenie odbędzie się w godzinach 10:00-15:30
Szkolenie: przewidywany czas wykładu teoretycznego 1 godzina, pozostały czas to ćwiczenia na podstawie przygotowanych pakietów zadań dla uczestników, wspólne rozwiązywanie w trakcie szkolenia oraz merytoryczne omówienie wyników, a także przeprowadzenie analizy wskaźnikowej przepływów pieniężnych.
Pakiety zadań będą przesłane do Państwa dzień przed szkoleniem w formacie pdf natomiast plik z rozwiązanymi zadaniami po zakończeniu szkolenia w formacie arkusza kalkulacyjnego.
Formularz zgłoszenia